BasBQ
Beef en Steak

ervaringen met buitenkeuken in hoekopstelling

wimpie58

Tondelzoeker
Berichten
2
Hi allen,
ik ben nieuw op dit forum, al wel even geprobeerd te zoeken naar het antwoord op mijn vraag, maar helaas niet gevonden.
ik loop met de gedachte om een mooi BBQ meubel te maken, zoals ik er hier al veel gezien heb. ik ben alleen erg benieuwd naar jullie mening over de plek waar de kamado in t meubel zou moeten komen.
het wordt een hoekopstelling van ongeveer 150 x 180. wat is hier nu het handigste, de kamado in de hoek van het blad of juist in een van de rechte kanten?
het heeft natuurlijk ook te maken met dat het scharnier aan de achterkant flink uitsteekt.
dan moet het blad flink diep worden als ìe in de rechte kant komt.
hoe doen jullie dat?
hoor `t graag.
gr Wim
 
Belangrijk is denk ik:

- Kan de deksel open
- kun je zelf makkelijk erbij
- kan de Rotisserie er op 😜
- Kan de kamado voldoende ademen.

Zo even een paar punten. Als de kamado in de hoek zit kun je geen deurtjes linkes en rechts in de 'blokken' aan weerszijde maken. Dit ivm de luchttoevoer. ALs je dit open houdt dan zie ik niet in waarom het niet kan.

Je hebt gezien je afmetingen in iedergeval ruimte genoeg. Als je de kamado een beetje aan de rechter of linker kant plaatst heb je aan de andere kant nog ruimte over voor een andere Q ;)
 
In een normale keuken is een hoekkast lastig met opbergen. Uittrekconstructies voor de pannen bijvoorbeeld.
Voor in de tuin zou ik de kamado in de hoek de mooiste plek vinden, met het minste ruimteverlies. Meestal kunnen bovengenoemde punten dan ook het beste je hebt zowel links en rechts als achter de kamado (de punt van de hoek waar dan de scharnier zit) de meeste ruimte.

Bovendien kun je dan een goede workflow maken, rauw aan de ene kant en bereid aan de andere kant. Zou bij mij altijd de voorkeur hebben als ik de ruimte had.
 
In de hoek lijkt me wel mooi, maar zou het blad dan iets schuin laten lopen (hoekje voor de bladen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan