BasBQ
Beef en Steak

(Eindelijk) even voorstellen

 
 
 

Bar-BQ

Vuurmaker
Berichten
83
Hoi. Ik ben Peter. Een paar jaar geleden moest ik van een vriend maar eens een echte Bbq kopen. Hij had een tijd in Mexico gewoond en daar had iedereen een Bbq met een deksel (lees: Weber ketel). Ik kocht een Weber 47 cm (met thermometer!) om te proberen. Ik kon hier prima op grillen en begon het steeds leuker te vinden.

Sinds ik het boek Smokey Goodness heb gelezen heb ik geleerd dat je ook echt kan bbq’en (low&slow). Ik dacht ik probeer dat en ga dan over naar een grotere of andere Bbq.

Inmiddels heb ik alle Bbq klassiekers op de 47 gemaakt en heb het arsenaal uitgebreid met een zelfbouw smoker (gemaakt m.b.v. een smokey Joe), WGA, WSM 37 en sinds kort nog een WGA met houten handvatten. Mijn vriendin vindt dat ik nu wel genoeg bbq’s heb. Eigenlijk wilde ze de laatste WGA weg hebben, maar daar heb ik stiekem een plekje voor gevonden ;)

Op deze bbq’s kan ik nog steeds alles maken wat ik wil en heb (nog) geen behoefte aan een Weber master touch, Kamado o.i.d.

Stiekem is de WGA toch wel mijn favoriet :)

Het bbqgenootschap heb ik enige tijd geleden ontdekt en al veel ideeën op gedaan. Nu werd het maar eens tijd om lid te worden en mij voor te stellen.

ps. Als ik heb geleerd om kleinere foto’s toe te voegen, dan zal ik die ook plaatsen ;)
IMG_0603.JPG
 
Peter, welkom op het Genootschap. De foto's hoeven niet kleiner, ze zijn heerlijk genoeg ;).
 
Peter, welkom. Je kan nooit teveel Q's hebben. :unsure:
Geeft de mogelijkheid om wat af te wisselen.
 
welkom hier
goeie intro
 
Hoi Peter,
welkom bij het Genootschap.
WGA, blijft een fantastisch apparaat, ik gebruik hem veel te weinig
 
Welkom bij het genootschap
Gelukkig dat je nog een plekkie heb gevonden 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan