BasBQ
Beef en Steak

Eerste SpareRibs op mijn nieuwe Weber

 

JelmerL

Vuurmaker
Berichten
58
Vandaag heb ik in 5 uur tijd een portie verdraaid lekkere ribs klaar gemaakt, super goed gelukt, mede door een tip in het forum hier!

Heb de Spareribs ingesmeerd met mosterd en grill/braadkruiden, daarna om het halve uur ingesmeerd met een marinade van appelsap, rum, olijfolie en dezelfde kruiden.



Uploaded with ImageShack.us
 
Het ziet er heerlijk uit :D Wat zijn dat trouwens voor ribs, want zo zie ik ze eigenlijk nooit.
 
Het zijn ribs waar het gedeelte met het kraakbeen nog niet van afgesneden is. Dat is goed te gebruiken voor een bouillion of soep. Had geen soep nodig, dus het het eraan laten zitten!  ;D
 
OK, dan gaan ze meer richting krabbetjes dus, lekker hoor!
 
mooie ribbetjes hoor.
Leuk dat je hier gelijk post, daar houden we van  :)
 
Lekkere glimmers!!!
 
Ik krijg er gelijk trek in!
 
Lekker hoor, ik ben wel een beetje verblind door de weerkaatsing van het licht  :p
 
JelmerL zei:
Het zijn ribs waar het gedeelte met het kraakbeen nog niet van afgesneden is.

Zoals in je titel, spareribs, het vlakke gedeelte (St. Louis cut) plus de uiteinden. Zien er lekker uit! :)
 
Dat bedoelde ik eigenlijk, de 'definitie' van een sparerib is de St. Louis cut plus de tips. Dit leek me het uiteinde dat je er van de voorkant af haalt om alles netjes recht te hebben. Is nogsteeds een soort sparerib? Maakt ook niet zo veel uit hoe je het noemt, als het maar lekker is  ;)
 
Yep, rib tips heten die dingen in de VS dat was het :D
 
Mooie discussie, uiteindelijk waren ze inderdaad verdraaid lekker. Kan iemand me vertellen waar ik de echte grote ribs kan halen? Eigenlijk de ribs die in Amerika worden gegeten als SpareRibs?
 
haha, je hebt de smaak goed te pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan