BasBQ
Beef en Steak

eerste pulled pork

 

dmeijer

Sprokkelaar
Berichten
25
eerste keer pulled pork en dat ook nog op de nieuwe bbq was best spannend.
dinsdag middag besloten om woensdag pp te maken met ouders en me broer en schoonzus waren vrij dus dat kwam mooi uit had ik gelijk een mooi proefpanel.
bij de slager een mooi stuk procureur gehaald van ruim 2 kilo. dinsdag avond in de rub gezet van noskos westrijd recept kon allen niet injecteren zo spuit heb ik nog niet staat nog op mijn verlanglijstje.






in de rub



de slager was zo vriendelijk om hem vacuum te verpakken


woensdag ochtend om half 9 klaar voor de start


dit was rond het middag uur toen de tem ongeveer 68 graden was. de mob er over heen gedaan en na 2 uurtje ingepakt

me schoonzusje had de coleslaw gemaakt van dominique




toen de temparatuurmeter eindelijk 88 graden aan gaf rond half 7  hem er afgehaald en 20 min later rusten

en toen uitelkaar trekken dat ding zo makkelijk  :D :D (was ik best wel beetje trots op ) en lekker dat hij was


het eind resultaart



op na de 29 aug dan ben ik jarig en wil ik dit maken voor zo ongeveer 30 man hoeveel kilo pp zal je daar voor nodig hebben?

Goed genoeg voor een stickertje :p :p
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Hoeveel je nodig hebt voor 30man hangt af van het aantal broodjes, is het een hoofd- of een bijgerecht?
 
Wij dachten aan om broodjes pp met patat te maken en sat? voor de kinderen en 2 soorten salade er bij zal 5 kilo op genoeg zijn?
 
Je kunt beter net te veel maken dan te weinig, 5 kilo lijkt me wat weinig.
Ik had hier voor 20 man 2 hele procureurs ( ongeveer 5 kilo samen ) en 8 slaps met ribs dat ging schoon op.
Nou kan het ook zijn dat ze in mijn familie vreetzakken zijn hoor. :D
Maar wat je over hebt is heel goed te gebruiken voor andere recepten of in te vriezen voor als je een keer zin hebt in PP als ontbijt. :D

Maar dit ziet er heerlijk uit gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je knorretje.
 
proficiat met je knorr:die pp en rauwkost ziet dr lekker uit  B-).
trouwens ook knap die hele sessie op je zelfmade bbq ,vooral omdat je volgens mij nog geen in/uitlaat gebouwd hebt om de temperatuur te regelen..

ben ik intussen wel benieuwd hoe je de temperatuur regelt,,,toch niet hoop ik de hele tijd dr bij blijven en kap beetje hoog en weer dicht,,???
 
Proficiat met je knorretje. Voor de safe site zou ik voor 3 procureurs gaan en wat over is invriezen.
 
AV zei:
proficiat met je knorr:die pp en rauwkost ziet dr lekker uit  B-).
trouwens ook knap die hele sessie op je zelfmade bbq ,vooral omdat je volgens mij nog geen in/uitlaat gebouwd hebt om de temperatuur te regelen..

ben ik intussen wel benieuwd hoe je de temperatuur regelt,,,toch niet hoop ik de hele tijd dr bij blijven en kap beetje hoog en weer dicht,,???


dankje,de rauwkorst was ook erg lekker, nee heb er wel in/uitlaat op zitten
dit is een niet zo heel duidelijk foto maar dit was tijdens de bouw


en zo iets heb ik ook op de kap zitten  B-)


 
okee wel dus,maar heb dit gemist in je bouwtopic en of t ie regelbaar is.
ben nl meer geintresseerd in bouwverslagen met al die bedenksels en oplossingen dan al dat zelfde vlees wat iedere x weer voorbij komt.

je hebt een geweldige mooi meubel en nog mooier rvs bbq/oven gefixt  , maar ik had een mooi regelbaar in/uitlaat systeem verwacht,met plaatjes natuurlijk..wat jouw  creatie helemaal compleet maakt.

(tja k heb de chronische neiging om dingen scherp te houden :D,,,maar laat je pis niet lauw maken )als ie zo goed werkt is t toch okee.


 
Terug
Bovenaan Onderaan