BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled Pork

A

Arjee

Gast
Gisteren was mijn vrouw jarig. Dus veel bezoek. En gezien onze buitenkeuken met ingebouwde WSM net af is en ik nog nooit zelf pulle pork gemaakt heb... Nu ja, de strekking is duidelijk er is  Big gegaard.

Vrijdagavond:


Mooi stukkie big van Beef en steek. 3kg.

Eerst maar eens overtollig vet eraf gehaald en daarna in een Rub (Noskos standard rub)




Zaterdag ochtend. Erg vroeg. 7.00 opgestaan. WSM aangestoken en om 7.45 lag het vlees erop.
Ik had nogal moeite om de temperatuur laag te houden. Ik ben bang dat ik wat veel Flamy's in de starter heb gedaan. En zelfs met alles dicht wilde de temperatuur maar niet dalen en bleef deze op 135 zitten. Pas na een uur had ik hem op 121.



Later begon de temp. weer te stijgen. Met als resultaat dat de kerntemperatuur na 2.5 uur al op 60 gr. zat. Omdat ik niet wilde dat het ding al te hard ging uitdrogen heb ik hem toen maar ingepakt, wetend dat het dan nog sneller zou gaan. Maar dan maar zien hoe ik hem de middag warm houd, ik wilde hem niet droog hebben.

Resultaat om 13.00


Met een kern van 88 gr.

Heb hem toen maar ingepakt gelaten en rusten tot een uur of 18.00. Daarna nog weer even terug om weer op te warmen en toen pullen. Dat pullen ging niet zo makkelijk. Hij viel niet zo mooi uit elkaar. Maar het resultaat was wel lekker en niet droog. Gasten waren blij, ik ook!



Kortom:
- Flamy's zijn heet en branden lang (denk dat ie pas om 21.00, dus na 14 uur uitgebrand was)
- Ik ga nog eens goed kijken of er een zuurstoflek in de wsm zit.

Wel geslaagd, maar met ruimte voor verbetering!

 
Eerste keer is niet zelden reden voor een volgende keer.........
Op de foto ziet het er prima uit.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Ik doe het vlees er vrijwel direct na het opstarten op, voordeel is dan dat er massa in je smoker zit waardoor de temperatuur minder snel zal stijgen. Je kunt dan rustig bijregelen.

Na het koken alle schuiven dicht, je briketten doven dan langzaam en deze kun je dan de volgende keer gewoon weer gebruiken!
 
ziet er goed uit hoor.
lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan