BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP!

D

Dante

Gast
Na gisteren ribbetjes langzaam gegaard te hebben, ging ik vandaag voor de pulled pork. Vorige week bij de Makro een stuk procureur van een kleine 2,2 kg gehaald. Omdat het de eerste keer is en we er nu met z'n twee?n van eten (zoontje van 2,5 heeft liever pasta...), heb ik het gisteren in twee stukken gesneden en een helft in de vriezer gedaan.




Daarna ge?njecteerd met marinade (recept Noskos), in de rub gezet (Stockyard all purpose rub), in een ziploc gedaan en in de koelkast gezet.




Vanochtend om een uurtje of tien was het zover. Als rookhout 2 chunks kersenhout. Klaarmaken volgens de wedstrijdmethode. De procureur kwam vers uit de kloelkast en was dus niet erg op temperatuur...






Na 5 uur kon de glaze er op. Kerntemperatuur was op dat moment al een tijdje 64 gr. en zou dat een hele tijd blijven. Lijkt dus een zone te zijn.






Twee uur later inpakken...




...en een goed uur later (in totaal iets meer dan acht uur) was het zover!




Nog even geduld en dan:






YUM! Was de eerste keer dat ik het gemaakt en ook geproefd heb, maar was z??r de moeite waard! Witte puntjes met coleslaw (Domi's recept), PP en Sweet Baby Ray's.



 
Lekker Dante, ik vermoed zomaar dat er een kleine KNOR naar jouw onderweg is ;)
 
Jammer dat je maar een halve hebt gedaan, je kunt het zo goed bewaren en er andere dingen van maken. Maar mooie sessie en wel verdiend knorretje hoor!
 
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
noskos zei:
Jammer dat je maar een halve hebt gedaan, je kunt het zo goed bewaren en er andere dingen van maken. Maar mooie sessie en wel verdiend knorretje hoor!

Er was nog best wat over hoor! Restje gaat morgen door de pasta  :)
 
pp altijd lekker, gefeliciteerd met je knor
 
Mooie sessie! Knor in de pocket!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan