Na verschillende interessante verhalen en berichten omtrent het zelf worst maken gevolgd te hebben, nu toch eindelijk zelf maar eens aan de slag gegaan. 
Op basis van de informatie uit de “Worstbijbel” ben ik aan de gang gegaan.
Het zoutgehalte had ik voor beide recepten wel naar 12 gr per kg teruggezet.
Voor beide recepten 1 kg worst gedraaid.
Twee woorden die me goed bij gebleven waren: M.E.N.G.K.O.U.D.
Foto’s zeggen meer dan woorden.
Vier Thüringer braadworsten volgens recept geweld en de volgende dag op de BBQ gegaan.
Overige worsten zijn daarna de vriezer in gegaan.
Het zelf maken viel me zeker niet tegen, het kostte wel veel tijd en moeite, maar wel gaaf om het zelf te doen. Het vullen is wel een lastig klusje wat je wat vaker moet doen om er wat meer gevoel bij te krijgen. De uiteindelijke smaak van de Thüringer braadworst was meer dan prima. Volgende keer toch wat meer kruiden toevoegen. En toch misschien wat meer zout. Ben nu erg benieuwd naar de smaak van de Venkel variant.
Wel erg leuk om er op deze manier mee bezig te zijn. Toch weer een extra dimensie aan het bbq-gebeuren.
De variaties zijn eindeloos. Dit gaan we zeker nog eens doen!

Op basis van de informatie uit de “Worstbijbel” ben ik aan de gang gegaan.
Het zoutgehalte had ik voor beide recepten wel naar 12 gr per kg teruggezet.
Voor beide recepten 1 kg worst gedraaid.
Twee woorden die me goed bij gebleven waren: M.E.N.G.K.O.U.D.
Foto’s zeggen meer dan woorden.

Vier Thüringer braadworsten volgens recept geweld en de volgende dag op de BBQ gegaan.
Overige worsten zijn daarna de vriezer in gegaan.

Het zelf maken viel me zeker niet tegen, het kostte wel veel tijd en moeite, maar wel gaaf om het zelf te doen. Het vullen is wel een lastig klusje wat je wat vaker moet doen om er wat meer gevoel bij te krijgen. De uiteindelijke smaak van de Thüringer braadworst was meer dan prima. Volgende keer toch wat meer kruiden toevoegen. En toch misschien wat meer zout. Ben nu erg benieuwd naar de smaak van de Venkel variant.
Wel erg leuk om er op deze manier mee bezig te zijn. Toch weer een extra dimensie aan het bbq-gebeuren.
De variaties zijn eindeloos. Dit gaan we zeker nog eens doen!