BasBQ
Beef en Steak

Eerste pizza's

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Eergisteren de eerste keer pizza's gemaakt op mijn mastertouch.
De grootste moeilijkheid was de temp hoog krijgen.
Dome was 300?. Maar als ik de steen plaatste kreeg ik die niet hoger dan 225?
Ik had 2 brikettenstarters gevuld met, jawel, weber briketten (ik moet dringend flamys hebben)
Ik dacht dus dat dit genoeg ging zijn.
Eventjes de hulp ingeroepen op de chat. Ik kreeg direct reactie, waarvoor dank.
Ik moest dus hout bijdoen, maar da brandde niet, dat smeulde. (deksel was dicht, ik heb NOG geen zo'n ring)
Resultaat, temp niet in de hoogte en heel veel stinkende rook.
Dus hout weer uitgehaald en dan toch maar op 225? gewerkt.

Duurde iets langer +/- 15 min maar waren toch heel lekker.

De pics:

saus recept van Mike. Echt h?????l lekker.



Toch gemixed:



2 brikettenstarters:



Briketten in een ring:



Pizza voor de kids, bakpapiertje eronder, ook wat ma?smeel op de steen gelegd:



Pizza voor de kids klaar:



Pizza voor de mama en papa:



En nog eentje:



Dus ja misschien toch eens kijken voor een pizza ring, anders weet ik niet hoe ik mijn Q heter moet krijgen.
 
Mooie plaatjes!! Houtskool helpt zeker de temp omhoog te krijgen ipv briketten.
 
al met al toch mooie pizza's. Ik haal die metalen houder ook onder mijn steen uit, dus de steen regelrecht op je rooster
 
Pizza is altijd lekker!! Misschien ook kolen direct onder de steen???
 
Mag dat wel? Kolen direct onder de steen? Bij mijn nieuw gekregen steen schrijven ze dat ie indirect moet liggen.
 
Weet ik niet!! Ik heb zo'n Weber pizza ufo en daar knal ik wel gewoon de kolen in het midden!!
 
Man, geweldig!
Krijg er weer honger van hiero
 
Op de foto's lijken de luchtschuiven onder dicht te zitten, wellicht verkeerd gezien maar deze moet je zeker helemaal open zetten. Das de manier om de temperatuur omhoog te krijgen.
Zelf heb ik een pizza ring, maar wellicht zou je het volgende is kunnen proberen:
- Cocos briketten
- hout kloven in kleinere delen (dikte van een panlat zeg maar)
- deksel aan de voorkant wat omhoog laten komen, door er bijvoorbeeld een baksteen tussen te leggen. Hiermee kun je een pizza ring nabootsen en krijg je hete lucht circulatie over de pizza, en voldoende zuurstof om het hout te laten branden.
- schuiven onder helemaal open, alle zuurstof nodig om de temp omhoog te krijgen

De ring of fire heb je prima neergelegd, zou het niet aan moeten liggen.
 
De schuiven staan op de foto inderdaad dicht. Dat was toen ik de brikettenring maakte. Daarna de schuiven helemaal opengezet. Hmmm wel een goeie tip met de baksteen. Dank u
 
Terug
Bovenaan Onderaan