BasBQ
Beef en Steak

eerste maal PP

S

steert

Gast
Omdat ik gisteren mijn WSM heb gekregen en ik al een tijdje een procureur in de vriezer had liggen heb ik gelijk maar besloten om me in het diepe te gooien en gelijk mijn WSM in te wijden met een PP sessie (gosh wat hoop ik dat dit goed gaat  ;))

Gisteravond de procureur in de rub gezet, heb mijn standaard rub gebruikt die ik lekker vindt.
3c1bb81e.jpg


daarna de P ingepakt en even een foto op de weegschaal

eb4eaaef.jpg


vanavond om ongeveer 00.00 uur gaat hij erop!

keep you posted!
 
succes Steert, ik zal je volgen. je kan het
 
Succes Steert, straks voordat de procureur op de WSM gaat nog een keer in de rub zetten. Dan krijg je een betere bark.
 
De procureur ligt er op 23:55, kerntemp 13 graden, dome 110

het starten van de ongeveer 15 kooltjes viel mij niet tegen! ze gingen netjes en snel aan

ec7e56f1.jpg


Mandje gevuld, met wat rookhout.

f0ad02ed.jpg


volgende update ehh snel  :)
 
Gebruik je Weber briketjes? (Zo lijkt het op de foto.) Die geven nogal wat as, en verstikken op een gegeven moment je vuur, om de paar uur even tikken tegen je WSM om het as los te maken voorkomt dit. Ik gebruikte zelf daar een rubber hamertje voor en sloeg dan op ??n van de bovenste schroeven van een pootje.
 
Even een kleine update, hij ligt er nu een uurtje op de dome is 106 en de kern 42 graden

ik ga even een klein tukkie doen denk ik 8)
 
noskos zei:
Gebruik je Weber briketjes? (Zo lijkt het op de foto.) Die geven nogal wat as, en verstikken op een gegeven moment je vuur, om de paar uur even tikken tegen je WSM om het as los te maken voorkomt dit. Ik gebruikte zelf daar een rubber hamertje voor en sloeg dan op ??n van de bovenste schroeven van een pootje.

moet toch maar over op de ecobrasa :)
 
Dat is zeker een voordeel en als je eenmaal dat soort briketten probeert dan wil je geen andere meer ;)
 
steert zei:
noskos zei:
Gebruik je Weber briketjes? (Zo lijkt het op de foto.) Die geven nogal wat as, en verstikken op een gegeven moment je vuur, om de paar uur even tikken tegen je WSM om het as los te maken voorkomt dit. Ik gebruikte zelf daar een rubber hamertje voor en sloeg dan op ??n van de bovenste schroeven van een pootje.

moet toch maar over op de ecobrasa :)

Er zijn ook nog andere briketten dan ecobrasa,Dammers bv.
 
oeps even behoorlijk in slaap gevallen, het is nu 5:52 dome iets doorgeschoten 120 kern 87 dus we zijn er bijna en het is dus super snel gegaan! net wel even stiekem gekeken en hij ziet er goed uit! straks de foto's 8)
 
we zijn nog geen 15 min verder en de PP ligt al in de alufolie en de handdoek ;D het is erg snel gegaan hij heeft er ongeveer 6 uur opgelegen, en dit is het resultaat:

nog niet zo'n mooie donkere bark?

e19a8b23.jpg


725efcd5.jpg


maar voor een eerste keer doe ik het ervoor!! hij kan nu mooi een paar uurtjes rusten en zal straks nog foto's plaatsten van het pullen en uiteindelijk van het broodje voor vanmiddag

 
Dat is een snelle,maar ja hij is klaar waneer ie klaar is.
 
dat ziet er lekker uit steert, is idd een hele snelle pp.
ik heb het vermoeden dat de temperatuur van je dome vannacht ergens te hoog is doorgeschoten en dat je de zone heeft overgeslagen.

de smaak zal zeker goed zijn.
geniet van je broodje vanmiddag
 
120?C is nog geen ramp hoor, dat is nog steeds onder de 250?F. Waar had je je procureur vandaan?
 
noskos zei:
120?C is nog geen ramp hoor, dat is nog steeds onder de 250?F. Waar had je je procureur vandaan?

had waarschijnlijk slaap in mijn ogen vanacht, hij was doorgeschoten naar 145 graden, de P komt rechtstreeks bij de slachterij vandaan, een vriendin van mij werkt daar op kantoor en schilt mij een hoop eurotjes!!!
 
Nou hij heeft een aantal uurtjes lekker liggen rusten (net als ik), nu gepulled, ging wel een beetje moeizaam, dit waarschijnlijk omdat de temp is doorgeschoten en daardoor de zone heeft overgeslagen.

heb even geproefd maar smaakt uitstekend!!!! ;D

5936dd2c.jpg


bedankt voor de tips!! vanmiddag gaat hij op een broodje!
 
Jammer van het doorschieten, maar ziet er evengoed erg lekker uit.

Ik zelf gebruik eigenlijk altijd een et 732  temperatuur meter, met alarm ingesteld voor temp te laag en te hoog.
En vlees klaar, ken je met een gerust hart in slaap vallen.
 
RoBBQ zei:
Jammer van het doorschieten, maar ziet er evengoed erg lekker uit.

Ik zelf gebruik eigenlijk altijd een et 732  temperatuur meter, met alarm ingesteld voor temp te laag en te hoog.
En vlees klaar, ken je met een gerust hart in slaap vallen.

die staat op mijn verlanglijstje, ben 22 maart jarig  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan