Zo, vandaag maar eens aan de slag geweest met 2 spareribs. Vanmorgen langs slagerij Spoelder geweest in Laren om 2 Baby Back Ribs te halen en gelijk ook maar een beef shortrib meegenomen voor een andere keer 
Als leidraad heb ik het recept van Smokey Goodness gebruikt. Dus de ribs met mosterd ingesmeerd en hierover de piggy mix rub gestrooid.
Vooraf de Weber al klaargemaakt en rond de 110/120 graden stabiel gekregen.
Ribs d'r op met wat Weber Whiskey rookhout.
Sorry buurtjes
Na een half uur sprayen met appelsap/whisky/appelazijn
En dit een half uur later nog een keer gedaan.
Hierna ingepakt met roomboter en suiker en nog ruim anderhalf uur z'n gang laten gaan.
Na een uur begonnen met prikken met een sateprikker en uiteindelijk dus nog een half uur laten liggen zodat ie nog wat malser werd.
Hierna uitgepakt en weer op de Q.
Insmeren met bbq saus van American Stockyard de Red Raspberry en dit een aantal keer herhaald.
Voor de kids nog ff 2 worstjes d'r op gegooid en de ribbels meegenomen om te gaan snijden.
Ik had meer rookring verwacht maar dat maakt niet uit. Voor de eerste keer zeer geslaagd. Vrouwlief en kinders tevreden dus dit ga ik zeker vaker doen
Nomnomnom
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als leidraad heb ik het recept van Smokey Goodness gebruikt. Dus de ribs met mosterd ingesmeerd en hierover de piggy mix rub gestrooid.

Vooraf de Weber al klaargemaakt en rond de 110/120 graden stabiel gekregen.
Ribs d'r op met wat Weber Whiskey rookhout.

Sorry buurtjes

Na een half uur sprayen met appelsap/whisky/appelazijn

En dit een half uur later nog een keer gedaan.

Hierna ingepakt met roomboter en suiker en nog ruim anderhalf uur z'n gang laten gaan.

Na een uur begonnen met prikken met een sateprikker en uiteindelijk dus nog een half uur laten liggen zodat ie nog wat malser werd.
Hierna uitgepakt en weer op de Q.

Insmeren met bbq saus van American Stockyard de Red Raspberry en dit een aantal keer herhaald.

Voor de kids nog ff 2 worstjes d'r op gegooid en de ribbels meegenomen om te gaan snijden.

Ik had meer rookring verwacht maar dat maakt niet uit. Voor de eerste keer zeer geslaagd. Vrouwlief en kinders tevreden dus dit ga ik zeker vaker doen

Nomnomnom

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk