BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs

H

Hans89

Gast
Na diverse keren voorgegaarde spareribs van de bbq, was het nu tijd om eens een keer echte te maken. Er zou nog wat visite komen voor mijn verjaardag, dus een mooi moment om dit gelijk uit te proberen tijdens een bbq-feestje. Gister de spareribs in een zelf gemaakte marinade gezet, 4 el ketjap, 4 el honing, 1 el sambal, 1 klein bolletje knoflook, 1 grote ui en wat chilipoeder. Ui en knoflook eerst gefruit in olijfolie waarna ik de andere ingredi?nten heb toegevoegd. Spareribs waren al gehalveerd door de slager ivm hanteerbaarheid, alleen het ontvliezen zelf gedaan. De ribs in de marinade gezet en afgedekt in de koelkast, vanochtend vroeg alles nog een keer omgekeerd. Vanmiddag de bbq aangestoken en de ribs in een rek gestoken welke ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Was denk toch makkelijker als ze heel waren gebleven, want het rek is enorm groot  :) Temperatuur netjes rond de 110 graden weten te  houden op het rooster en na een kleine 3 uur begonnen de botjes goed uit te steken en waren de ribs ook op temperatuur. Omdat ik hier voor de rest geen ervaring mee heb, niet geprutst met sausjes en zo, wel wat beukensnippers op de kolen gegooid. De spareribs wel nog even kort direct gedaan voor een mooi kleurtje en korstje. Smaak was erg lekker, zoals iets van de bbq hoort te smaken, het vlees kwam prima los van de botjes, dit gaan we vaker doen :D
RYwIoS.jpg

h88jAL.jpg

Ut2Er1.jpg

RjySmO.jpg
 
Het ziet er lekker uit.
 
Lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan