Beef en Steak

Eerste keer PP

meateater

Tondelzoeker
Nog nooit pp gemaakt en al veel verhalen over gehoord zowel van vrienden als hier bij de genootschap :)

De pulled pork op dinsdag uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd.
Donderdagavond begonnen met injecteren en rubben:

IMG-20250809-WA0035.jpg

Wat resulteerde in het volgende:

IMG-20250809-WA0034.jpg

Toen de koelkast in tot de volgende ochtend, daarna vast alles voorbereidingen bij de bbq gedaan.
Rustig opwarmen van de Q en mezelf 😊

IMG-20250809-WA0030.jpg

Rond 08:00 het vlees erop en dan begint het wachten en het spelen met de temperatuur.
Het ging absoluut niet vlekkeloos, maar dat is eigenlijk niet vreemd voor een eerste keer een lange sessie.
Had alarmen ingesteld voor onder de 117 graden en boven de 125 graden, maar dat alarm ging continue af omdat de temperatuur schommelde tussen de 118 en 127.
De alarmen iets aangepast en toen ging het een stuk beter, we moesten toen ook weg dus dat kwam goed uit.

Ik gebruik een Inkbird 2X

Het was dus ook wel even spannend toen in na 2 uur weer terug kwam, niet wetende hoe het gegaan was.
Tot mijn grote opluchting was de temperatuur stabiel gebleven rond de 121 😎

13:30: na 5 uur (69 graden kern) de glaze toegevoegd.

IMG-20250809-WA0031.jpg

Om 15:30 in de folie gedaan, kern temp bleef rond de 68 hangen.
Tegen een uur of half 6 eindelijk de 88 graden aan getikt en toen begon het prikken.
Ik verwachtte dat dit vrij rap ging en was wat ongeduldig met het prikken en prikte dwars door het folie heen.....😒 (gelukkig liep niet alles eruit, maar ik baalde behoorlijk op dat moment. Achteraf hield ik genoeg sappen over voor de eindsaus😊)

Rond 20:00 (92 graden kern) was alles boterzacht en mocht het een kwartiertje uit de folie om uit te dampen.

IMG-20250809-WA0027.jpg

Voor het pullen gewoon twee vorken gebruikt:

IMG-20250809-WA0029.jpg

We hebben er al lekker van zitten snoepen, maar vanavond eten we broodje pp 😍
Mijn vrouw die varkensvlees eigenlijk niks vindt, is lovend en daarmee is het doel dus geslaagd 👌

Ik heb nog een foto van de after in de Q, ik begrijp nu wel waarom hij niet zo lang rookte ( heb de Q met 1 wokkel aangestoken, volgende keer doe ik dat met 3 denk ik)

IMG-20250809-WA0026.jpg

Tips en suggesties altijd welkom!
Bedankt voor het lezen en kijken 😁

Mooie sessie, heerlijk resultaat, gefeliciteerd met je knor.

Zelf leg ik het vlees er gelijk op, dan hoef ik de boel maar één keer te regelen en pakt het vlees gelijk rook mee.

Terug
Bovenaan Onderaan