Na een paar keer geoefend te hebben met de Easterwood-methode wilde ik toch ook wel eens 'van het bot vallende' ribs proberen. Na een moeizame start met het aanmaken van 12 kooltjes lukte het toch aardig. Ik kreeg alleen de temperatuur nog niet laag genoeg: deze bleef de hele sessie rond de 135c hangen, terwijl de onderste schuif nauwelijks open stond en ook de bovenste schuif half/driekwart dicht is geweest. Het resultaat was echter wel om te smullen, dus dat is een goeie motivatie om te blijven oefenen 
Ik heb, omdat het niet heel dikke baby backs waren, 2-1.5-1 aangehouden. Resultaat was prima, ik heb m'n vingers nog n?t niet mee opgegeten
De ribs ingerubt
De BBQ klaar gemaakt voor een Minion-behandeling (rookhout is er nog opgegaan voordat de hete kooltjes toegevoegd werden)
Kooltjes aansteken
Na twee uur inpakken
Na anderhalf uur weer uitpakken
Toen nog een uurtje terug op de BBQ, met in het laatste halfuurtje een lekkere glaze
En daarna mocht ie (h???l even) op het bord

Ik heb, omdat het niet heel dikke baby backs waren, 2-1.5-1 aangehouden. Resultaat was prima, ik heb m'n vingers nog n?t niet mee opgegeten

De ribs ingerubt

De BBQ klaar gemaakt voor een Minion-behandeling (rookhout is er nog opgegaan voordat de hete kooltjes toegevoegd werden)

Kooltjes aansteken

Na twee uur inpakken

Na anderhalf uur weer uitpakken

Toen nog een uurtje terug op de BBQ, met in het laatste halfuurtje een lekkere glaze

En daarna mocht ie (h???l even) op het bord