Gisteren een avondje alleen thuis dus het ideale moment om iets te maken wat mijn vrouw niet graag eet.
Eerst het vel van de dijen opengesneden zodat ik de rub (chicken rub uit smokey goodness boek) direct op het vlees kon aanbrengen.
Nadien het vel er weer over en een paar uurtjes in de koelkast.
Na een paar uur de dijen op de bastard gelegd op 130° voor 1 uur.
Overgeplaatst naar een bakje met kippenbouillon en agave siroop en wat gesmolten boter op het vel gesmeerd. Afgedekt en weer de bastard op voor 45´
Tenslotte nog gelakt en dan smullen maar.
Ben er best wel tevreden over voor een eerste poging. Enkel het vel was wat taai. Had gehoopt dit krokanter te krijgen, maar dan heb ik weer een reden om het nog eens te maken
Eerst het vel van de dijen opengesneden zodat ik de rub (chicken rub uit smokey goodness boek) direct op het vlees kon aanbrengen.
Nadien het vel er weer over en een paar uurtjes in de koelkast.
Na een paar uur de dijen op de bastard gelegd op 130° voor 1 uur.
Overgeplaatst naar een bakje met kippenbouillon en agave siroop en wat gesmolten boter op het vel gesmeerd. Afgedekt en weer de bastard op voor 45´
Tenslotte nog gelakt en dan smullen maar.
Ben er best wel tevreden over voor een eerste poging. Enkel het vel was wat taai. Had gehoopt dit krokanter te krijgen, maar dan heb ik weer een reden om het nog eens te maken