BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer kip op de kamado

 
 

MartijnvL

Sprokkelaar
Berichten
48
Sinds een goeie week de blije eigenaar van een Masterbuilt. Al lekker veel uitgeprobeerd met kleine snacks. Zaterdag eindelijk tijd voor een lekker kippetje.
Mijn nieuwe scharrelvriendinnetje eerst maar even in de No Rubbish rub gezet met een klein beetje extra bijzouten. Anders werd ze wel heel zoet.

20201128_162452.jpg

20201128_163813.jpg


Ondertussen de boel opgestookt naar zo'n 160 / 170 graden. Ik sta er nog steeds versteld van hoe mooi stabiel de kamado is vergeleken met mijn oude Boretti carbone.
Mijn "chickie" na de kruidenmassage lekker op haar stoeltje gezet.

20201128_181445.jpg


Na zo'n uurtje piepte de Inkbird dat het kippetje het er wel naar had.
20201128_181834.jpg


Wat een onvoorstelbaar mals kippetje. Met wat aardappelkroketjes en coleslaw naar recept van @Dominique hebben we heerlijk gegeten.
Wat een toprecept voor coleslaw!

Volgende keer laat ik de kip net iets langer doorgrillen denk ik. Het velletje was krokant, maar kon nog iets beter. En hopelijk brengt de goedheiligman nog een leuke marinade-injector uit Spanje mee, dan kan het borstfiletje ook nog wat extra smaak mee krijgen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
mooie kip heb je daar. geloof graag dat ie gesmaakt heeft
lijkt me dat je een stickertje verdient heb. gefeliciteerd
 
Volgende keer laat ik de kip net iets langer doorgrillen denk ik. Het velletje was krokant, maar kon nog iets beter. En hopelijk brengt de goedheiligman nog een leuke marinade-injector uit Spanje mee, dan kan het borstfiletje ook nog wat extra smaak mee krijgen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
als je onder het velletje wat mayonaise doet , wordt het velletje lekker knapperig door het eigeel van de mayonaise , Gefeliciteerd met je kippetje en je nieuwe bbq
 
Mooie kip, vam harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
als je onder het velletje wat mayonaise doet , wordt het velletje lekker knapperig door het eigeel van de mayonaise , Gefeliciteerd met je kippetje en je nieuwe bbq
Goeie tip, dankjewel! De rest uiteraard ook dank!
 
Lekker chicky heb je daar klaar gemaakt. Mooi kleurtje opgedaan. Lekker hoor. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan