BasBQ
Beef en Steak

Eerste beer can Chicken

 
 

Pret1987

Vuurmaker
Berichten
60
Eigenlijk niet mijn eerste, maar wel sinds ik mij hier heb aangesloten.

Gewoon met een simpele rub, zelf gemaakt volgens een online recept. Half de ochtend heb ik hem al lekker ingepakt met kruiden. https://www.francescakookt.nl/zelfgemaakte-kipkruiden-met-dank-aan-smokey-goodness/

Daarna de WMT klaargemaakt voor redelijk warm low en slow garen. +/- 165°C volgens de instructie van NOSKOS

Daarna is het slechts geduld hebben. 75 graden op de borst, en 83 in de dij, dat kwam helemaal goed!

Met een lekker, nog sappig kippetje als resultaat.

19aa3b44fce6759f80e0e4894646a11c.jpg
bf124efb9e82b4b095d36f5a0aa22c04.jpg
49c688556d4a9da13764a5cd20c2bdce.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Die legt geen eieren meer, fijne kippie hoor en gefeliciteerd met je tok

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie kip. Je ziet hem glimmen. 😋😋
Proficiat met de tokkie. Was de borst niet te droog?

By the way, zet je de kip naar met een bepaald doel op het kolenrooster, met de borst naar de kolen?.
Naar mijn idee past een BCC bij de W57 ook op het vleesrooster.
 
Mooie kip. Je ziet hem glimmen.
Proficiat met de tokkie. Was de borst niet te droog?

By the way, zet je de kip naar met een bepaald doel op het kolenrooster, met de borst naar de kolen?.
Naar mijn idee past een BCC bij de W57 ook op het vleesrooster.
Haha, heel scherp! Na het maken van de foto begon ik te twijfelen. Dennis zijn tips nog eens bekeken en heb ik hem omgedraaid.

Verder was het plaatsen van de kip op het kolenrooselter een gewoonte. Tot een maand geleden had ik een 47cm instap Weber waarbij dat wel moest wat betreft ruimte. Volgende keer inderdaad kijken of gatver boven kan, dan had ik de aardappeltjes ook van de BBQ kunnen maken in een gietijzeren pannetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Deze dame staat er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
Haha, heel scherp! Na het maken van de foto begon ik te twijfelen. Dennis zijn tips nog eens bekeken en heb ik hem omgedraaid.

Verder was het plaatsen van de kip op het kolenrooselter een gewoonte. Tot een maand geleden had ik een 47cm instap Weber waarbij dat wel moest wat betreft ruimte. Volgende keer inderdaad kijken of gatver boven kan, dan had ik de aardappeltjes ook van de BBQ kunnen maken in een gietijzeren pannetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Klopt. Ik heb ook nog mijn trouwe 47 naast de 57 in gebruik.
Ik heb met een bevroren kip eea op de 57 uit geprobeerd. Passen twee sitting chicks op.
 
Nice. Gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker hoor! Ik heb hem vorige week gemaakt (nog geen sticker gekregen, maakt niet uit) en was erg goed bevallen!
 
Lekker zeg, gratz met tokkie!
 
Kip, patat en salade meer hoeft het niet te zijn, lekker, gefeliciteerd 🥳 met je Tok.
 
Lekkere chick heb je daar. En je bordje heb je netjes opgemaakt. Lekker hoor, had ik ook wel gelust.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan