Afgelopen zaterdag zijn we met 't gezin voor 't eerst naar de Sligro geweest. Mijn doel was vooral om vlees en kruiden te kopen om zo mijn rubs te maken.
Dat viel behoorlijk tegen en ik ging dan ook maar met een paar kleine doosjes kruiden weer naar buiten. Gelukkig had mijn vrouw haar Makro pas bij zich, dus we zijn
een stukje verder gereden en bij de Makro flink kunnen inslaan. (Procureur, spareribs en een hele kip naast een heleboel kruiden)
Om mijn nieuwe OTP57 te zegenen gelijk die middag maar eens een BeerCanChicken maken. Het recept/werkwijze heb ik een beetje afgekeken van Noskos.
Eerst moest madam even uitrusten in de rub:
De starter voor de eerste keer in 2015 weer aan!
Wat glimt hij nog mooi he?
Blikje veltins in de bips en op de Q samen met een blokje Hickory
Dit gaf me gelijk de mogelijkheid om mijn nieuwe Maverick ET-733 te testen. Vorig jaar deed ik 't vooral op gevoel.
Het eindresultaat na ruim een uur:
Ik kan eerlijk zeggen dat dit de beste kip was die ik ooit gehad heb!
Vrouw en kids hebben ook heerlijk gegeten en ik kreeg zelfs complimentjes van de meest kritische eter in 't gezin
De jongste moest trouwens wel erg hard lachen toen ik de kip van 't blikje had gehaald en op een bord
had gelegd. "HIHI KONT!" (wijzend naar het gapende gat onderin de kip)
Bedankt voor 't lezen!
Dat viel behoorlijk tegen en ik ging dan ook maar met een paar kleine doosjes kruiden weer naar buiten. Gelukkig had mijn vrouw haar Makro pas bij zich, dus we zijn
een stukje verder gereden en bij de Makro flink kunnen inslaan. (Procureur, spareribs en een hele kip naast een heleboel kruiden)
Om mijn nieuwe OTP57 te zegenen gelijk die middag maar eens een BeerCanChicken maken. Het recept/werkwijze heb ik een beetje afgekeken van Noskos.
Eerst moest madam even uitrusten in de rub:

De starter voor de eerste keer in 2015 weer aan!

Wat glimt hij nog mooi he?

Blikje veltins in de bips en op de Q samen met een blokje Hickory

Dit gaf me gelijk de mogelijkheid om mijn nieuwe Maverick ET-733 te testen. Vorig jaar deed ik 't vooral op gevoel.

Het eindresultaat na ruim een uur:

Ik kan eerlijk zeggen dat dit de beste kip was die ik ooit gehad heb!
Vrouw en kids hebben ook heerlijk gegeten en ik kreeg zelfs complimentjes van de meest kritische eter in 't gezin

De jongste moest trouwens wel erg hard lachen toen ik de kip van 't blikje had gehaald en op een bord
had gelegd. "HIHI KONT!" (wijzend naar het gapende gat onderin de kip)
Bedankt voor 't lezen!