BasBQ
Beef en Steak

Een BCC met een kater

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Na een zeer geslaagde zaterdagavond met de familie (lees veel Tapas en nog meer Le Trappe Blonde) zondag opgestaan met een dijk van een kater. Ik had echter beloofd, zowel aan mezelf als aan de rest van de familie, dat we een keer Beer Can Chicken zouden eten en aangezien ook bij ons thuis het gezegde : 's Avonds een vent, 's ochtends een vent heb ik het gevecht met de kater gewoonen. Zij het met veel pijn en moeite.

De kip heb ik gerubbed met een Cajun rub van Steven (in een potje van Jamie  ;) )en daarna op een blikje pilsener geprikt:

IMAG0523_zpsafb0a414.jpg


Helaas was de kip iets te klein, of het blik iets te groot, waardoor de kip niet helemaal goed op het blikje stond. Gevolg hiervan was dat de pootjes niet stevig in de lekbak stonden en dat het geheel eigenlijk alleen op het blikje stond. Hierdoor is de kip tijdens het bereiden een tweetal keren omgevallen maar dat mocht de pret niet drukken. Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad en zo ja hoe los je dit dan op?

IMAG0524_zpsae71c436.jpg


Na een dikke 75 minuten op de OTP57 bij een temperatuur van circa 185 Celsius had de kip de juiste gaarheid en mocht deze van de BBQ.

IMAG0525_zps457c444b.jpg


Het resultaat was erg leuk om te zien en werd met bewondering gadegeslagen door de rest van de familie, een kip op een blik!!
De smaak van de rub icm de lichte biersmaak was het zeker waard om nog een keer zo'n lekker kippetje te bereiden.
 
Mooi kippie :p
Zo'n blikhouder werkt goed maar neemt wel iets meer plaats in beslag :-X
 
Prima katertje...euh kippie toch.

Ik maak er meestal een 3 poot van, dus blik als 1 steunpunt en de 2 poten als ander steunpunt (kip er een beetje scheef opzetten)
Tenzij je kip heel erg klein is (minder dan 1 kilo gok ik ff) moet dit toch wel lukken.
 
lekker kippie
 
Zag op de eerste foto al. Dat kippie is een beetje nauw.
Als ik hier uitleg hoe je dat aan moet pakken, wordt ik van het forum verbannen :(
Dus ik houd mijn commentaar verder voor me :-[

Het is wel een lekker kippie geworden.
 
Kater of geen kater,het is een lekker kippetje geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan