BasBQ
Beef en Steak

Droog- en of dry age kast...mischien een leuke optie!

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Ik kijk al langer naar een dry age kast maar dingen zijn hier niet te koop of het zijn extreem duren profi dingen.
Maar nu ik copa ga maken ;-) ging mijn gedachte ook uit naar een droog kast.

Wat zijn de verschillen, volgens mij alleen de temperatuur; dra age ca 4 graden droogkast 12-15 graden en beide een luchtvochtigheid van ca 80%.
Als ik dit mis heb hoor ik het graag!

Zelf bouwen is een goede optie, ik heb al heel wat topic's hier gelezen, met een goede koelkast zou die 4 graden misschien mogelijk zijn alhoewel je er ook behoorlijk warmte in brengt.

Naar wat speur werk ben ik op dit apparaat terecht gekomen, wat denken jullie? (temp instel baar van 0 tot 20 graden)
https://www.steaklocker.com/page/about/



 
Wat zijn de verzendkosten?

Probleem is dat er ook nog invoerrechten en btw bijkomen, en dan zit je al snel aan 1800 euro denk ik...
 
Het geld voor een kant en klare droogkast gebruik ik liever aan goed vlees.
De steak locker is wel de goedkoopste kant en klare droogkast die ik tot nu toe gezien heb.

Ik heb ook lang zitten twijfelen wat ik zou doen maar heb toch besloten er zelf eentje te bouwen.
Ik ben nu alle spullen aan het verzamelen en het zal niet boven de 500 euro uitkomen.


 
met een goede koelkast zou die 4 graden misschien mogelijk zijn alhoewel je er ook behoorlijk warmte in brengt.

Waarom breng je er met een koelkast behoorlijk warmte in ? :-/
Als deze bijvoorbeeld op 4?C staat.

Mac
 
Mac zei:
met een goede koelkast zou die 4 graden misschien mogelijk zijn alhoewel je er ook behoorlijk warmte in brengt.

Waarom breng je er met een koelkast behoorlijk warmte in ? :-/
Als deze bijvoorbeeld op 4?C staat.

Mac

Met je bevochtiger en warmte lamp breng je er wel wat warmte in, dus ik bedoelde dat ie voldoende capaciteit moet hebben om die 4 graden te halen, ik weet eigenlijk niet hoe kritisch dat is. 
 
Ik denk niet dat je voor dry-agen een warmtelamp nodig hebt, de koelkast zal vaak genoeg aanspringen om op temperatuur te blijven. Helemaal als je met een ventilator af en toe lucht ververst.
En als je als bevochtiger een ionische bevochtiger kiest, is de warmte-inbreng minimaal.
 
De warmte lamp in mijn droogkast staat alleen aan, wanneer de omstandigheden hier om vragen.
Omstandigheden zoals een te hoge luchtvochtigheid.
Anders staat deze uit.

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan