Beef en Steak

Dringende vraag over Iberico Secreto

• Onderwerp starter Onderwerp starter G4P
  • Startdatum Startdatum

G4P

Tondelzoeker
Goedemiddag,

Vanmiddag bij de Sligro een bevroren Secreto gehaald. Na ontdooien in de koelkast gisterenavond uit de vacuüm verpakking gehaald en toen kwam er al een zure lucht vandaan. Internet geraadpleegd en dit lijkt vaker voor te komen bij gevacumeerd vlees.

Anyway zojuist spiesjes van gemaakt en geur is nog steeds niet weg. Ook zie ik soms wat verkleuringen zoals onderstaand. Het is minimaal en normaliter als het vlees niet zou stinken had ik het niet eens opgemerkt.

Wat denken jullie?

93e23801568f94e354a6af49dd000808.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verplaatst naar de Rookkamer.
Iberico ruikt altijd een beetje funky uit de vacuum verpakking, zeg maar gerust het stinkt een beetje naar bedervend vlees zou ik in eerste instantie zeggen. Niet bepaald naar roosjes in ieder geval

Wat Ewald zegt klopt, niet zo erg als bv bij wild maar er hangt wel een vreemd luchtje aan.

Hartelijk dank. Dat stelt me wel enigszins gerust. Ik zou dat vandaag gaan klaarmaken voor oa mijn schoonvader maar zijn gezondheid dus momenteel dusdanig zwak dat ik het niet aandurf.

Morgen komt er echter een maat van mij langs en ik schat zijn weerbaarheid een stuk hoger in dus die gaat het voorgeschoteld krijgen.

Moet toch geen probleem zijn als ik het gisteren heb ontdooid in de koeling?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee, als je het maar koel bewaard.

Die grauwe kleur is ook niet iets om je druk over te maken, vlees kleurt rood/roder door zuurstof.
Grauw vlees heeft dus weinig tot geen zuurstof gehad, kijk maar eens naar een tartaartje die is rood van buiten en grauwer van binnen.

Terug
Bovenaan Onderaan