BasBQ
Beef en Steak

De eerste keer Ribs

 
 

Afwasser1

Vuurmaker
Berichten
73
Zo, dat was lekker. Van de vier slabs die ik bij de slager gehaald heb, zijn er twee opgegeten. Voor de rest hadden we echt geen ruimte meer. Het waren slabs van zo'n 6-7 cm dik, dus we zijn trots dat we die twee naar binnen hebben gewerkt.

De foto's:

Het verwijderen van het membraan:



De rub zit erop:



Op het Webertje:



Drie uur op 125 graden, zal ongeveer 110 daadwerkelijk zijn:



Drie kwartier in de folie met sap:



Met de glaze erover nog een kwartiertje terug:



Moeder de vrouw is haar best aan het doen om de botjes niet ook op te eten:



Zoals gezegd, er zijn geen aardappeltjes of fruitsalades gegeten. We zaten vol met heerlijke ribs.


Bedankt iedereen!

 
Dat zijn flinke ribs in ieder geval! Ze zien er goed uit, was je helemaal tevreden?
En zeg tegen je meissie dat ze ribs met haar handen mag eten ;) gewoon een bakje me water en citroensap op tafel, stukje keukenrol en schoon zijn je 10 geboden. ( ik hou ook niet van plakhanden). Maar dan krijg je wel het " ik eet spareribs gevoel".
 
het is uiteindelijk dus toch allemaal nog goed gekomen zie ik  :)
 
Ze zien er prima gelukt uit, dus ze zullen ook vast wel lekker geweest zijn ;)


Wel raar dat jullie de tuintafel aan de schutting hebben vast geschroefd en dat het eten niet van de tafel flikkert op deze manier, knap dat jullie zelf ook niet van jullie stoelen glijden. Of komt de zwaartekracht van opzij bij jullie in de tuin? ???
 
Zo, dat zijn smakelijk dikke ribben.
 
Mooie dikke ribbels
 
Mooie ribs en zo als gezegd bij ons in de streek die mag je met je kluiven eten.
 
mooie ribs
 
Nosmo zei:
Ze zien er prima gelukt uit, dus ze zullen ook vast wel lekker geweest zijn ;)


Wel raar dat jullie de tuintafel aan de schutting hebben vast geschroefd en dat het eten niet van de tafel flikkert op deze manier, knap dat jullie zelf ook niet van jullie stoelen glijden. Of komt de zwaartekracht van opzij bij jullie in de tuin? ???

Kun je nagaan hoe goed de ribs waren, ze heffen de zwaartekracht gewoon op
 
Mooie dikke ribben zeg ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan