kamphuisbert
Kooltjesharker
Van het eindejaarsgeschenk van mijn werk heb ik een CSG aangeschaft. Idee is om voor kerst een zalmzijde koud te roken (mooie aanbieding Sligro). Om ervaring op te doen met de CSG ben ik begonnen met het roken van zout.
Wat opvalt is dat de brandduur van de CSG ca. 4 uur is. Veel korter dan ca. 10 uur die op verschillende websites als brandduur aangegeven wordt. Nu viel bij het uitpakken al op de de CSG vrij klein van formaat is. Ik vraag mij nu af of ik een kleiner formaat heb dan gangbaar is, of dat ik iets verkeerd gedaan heb met bijvoorbeeld de zuurstoftoevoer. Jullie kunnen mij hierin vast wijzer maken.
Formaat van de CSG:
Diameter: 19cm
Hoogte: 2cm
Voor het roken heb ik gebruik gemaakt van beuken mot.
Wat opvalt is dat de brandduur van de CSG ca. 4 uur is. Veel korter dan ca. 10 uur die op verschillende websites als brandduur aangegeven wordt. Nu viel bij het uitpakken al op de de CSG vrij klein van formaat is. Ik vraag mij nu af of ik een kleiner formaat heb dan gangbaar is, of dat ik iets verkeerd gedaan heb met bijvoorbeeld de zuurstoftoevoer. Jullie kunnen mij hierin vast wijzer maken.
Formaat van de CSG:
Diameter: 19cm
Hoogte: 2cm
Voor het roken heb ik gebruik gemaakt van beuken mot.