BasBQ
Beef en Steak

competitie kip

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Loop al een paar dagen met wat plannen in mijn hoofd. Vandaag eens kijken of ik ze kan uitwerken.

Competitie Kip.

van morgen 4 kipkarbonades gehaald, ontdaan van het vel en het overtollige vlees vet en ribben. het vel apart gehouden , en de rest lekker bouillion van getrokken.

Vel schoongekrabt en weer rond de getrimde kip gedaan. En in een mooie zoutoplossing met kruiden gelegd voor een uur of 4
Kip daarna in een Homemade rubje gezet en 2 1/2 uur gerookt met esdoorn op 115 graden,  3 x gelakt met verdunde BBQ saus, en daarna lekker opeten. Smaak was goed , paar kleine verbeterpuntjes, en aan de looks  werken dat wordt mijn nieuwe uitdaging.
Omdat de hoeveelheid me een beetje tegenviel ook nog maar wat wings meegerookt
 
Yummie!! :D
 
Lekker hoor!
 
Hier is zeker niks mis mee.
 
structor zei:
Goed bezig! Hoe was het velletje, bit through?

Velletje was mijn inziens wel goed gelukt, geen taaie hap.  Had het helemaal schoongekrabt, en ook in de pekel gelegd. Ik had gewoon 4 kipkarbonades van de Jumbo gekocht. maar het vel was al beschadigd van het afsnijden van de drumsticks. Volgende keer ga ik hele poten aanschaffen en eerst het vel netjes verwijderen zodat ik een mooi lapje kan maken. Tevens ware de karbonades erg verschillend van afmeting das ook niet zo mooi.
 
die kipjes lust ik wel
 
Als je echt voor een wedstrijd bezig bent moet je ook je kip gelijk maken. Ze zijn nu allemaal anders van vorm.
 
noskos zei:
Als je echt voor een wedstrijd bezig bent moet je ook je kip gelijk maken. Ze zijn nu allemaal anders van vorm.

das de volgende stap, heb het nu voor het eerst geprobeerd, het bijtrimmen, velletje op maat maken enz  moet je leren , en  het feit dat de stukken kip ook al  verschillend van grootte waren voor ik begon maakten het er niet makkelijker op.  Er zijn talloze filmpjes en reportages te vinden over dit onderwerp maar ik denk dat ik zelf moet bekijken wat het beste is.  Met bot zonder bot  is ook zo'n vraagstuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan