Vandaag op mijn laatste vrije dag voor de feestdagen zin om eens lekker rustig aan te doen. Bbq aan en een beetje rommelen.
Ik zag van pitmasterX een leuk filmpje voorbij komen van een chunk roast, brisket style. Zelf ook al eens klaar gemaakt, dus waarom niet. Het zag er smakelijk uit.
pitmasterx.com
Vorige week al een mooi stuk rundernek laten snijden.
Even opbinden.
Royaal in de rub gezet volgens recept van pitmasterX.
De q op 121 graden met wat blokjes eikenhout. Gekozen voor een halve steen en half rooster, zodat ik makkelijk nog eens hout kon toevoegen.
De eerste 2 uur lekker laten liggen.
En ondertussen de saus maken voor in te smeren.
Als basis gebruik ik vaak het vocht wat ik van de vorige sessie heb opgevangen. Ontzettend veel smaak en nog gratis ook
.
Na 2 uur tijd om in te smeren.
Na een half uur weer opnieuw insmeren.
En daarna nog eens.
So far so good. Echter zag ik dat ik in tijdnood zou komen, dus smokkelen door het in te pakken.
Het was de bedoeling dat ik het stuk nog een half uur zonder folie terug op de q zou leggen, maar zelfs dat redde ik niet.
En alvast de potjes vocht voor de volgende keer.
Als bijgerecht zoete aardappel frietjes en de Kaapse bloemkool volgens recept van Jord Althuizen. Helaas, wederom door tijdsgebrek, uit de oven. Desondanks erg lekker.
En dan stipt om 18.00u was alles klaar.
Met echt een heerlijk sappig stuk chuck roast.
Echt overheerlijk.
De saus bij de bloemkool vonden wij vrij heftig, dus verdund met yoghurt en los er bij.
Leermomentje: veel eerder beginnen

. Ik dacht voor 1,5kg 5 uur nodig te hebben, maar de volgende keer zeker 7 of 8 uur rekenen.
Bedankt voor het kijken.
Ik zag van pitmasterX een leuk filmpje voorbij komen van een chunk roast, brisket style. Zelf ook al eens klaar gemaakt, dus waarom niet. Het zag er smakelijk uit.

smoked chuck roast - Pitmaster X
A smoked chuck roast is the most affordable cut of beef to serve to your family and friends. I've got the perfect recipe.

Vorige week al een mooi stuk rundernek laten snijden.
Even opbinden.
Royaal in de rub gezet volgens recept van pitmasterX.
De q op 121 graden met wat blokjes eikenhout. Gekozen voor een halve steen en half rooster, zodat ik makkelijk nog eens hout kon toevoegen.
De eerste 2 uur lekker laten liggen.
En ondertussen de saus maken voor in te smeren.
Als basis gebruik ik vaak het vocht wat ik van de vorige sessie heb opgevangen. Ontzettend veel smaak en nog gratis ook

Na 2 uur tijd om in te smeren.
Na een half uur weer opnieuw insmeren.
En daarna nog eens.
So far so good. Echter zag ik dat ik in tijdnood zou komen, dus smokkelen door het in te pakken.
Het was de bedoeling dat ik het stuk nog een half uur zonder folie terug op de q zou leggen, maar zelfs dat redde ik niet.
En alvast de potjes vocht voor de volgende keer.
Als bijgerecht zoete aardappel frietjes en de Kaapse bloemkool volgens recept van Jord Althuizen. Helaas, wederom door tijdsgebrek, uit de oven. Desondanks erg lekker.
En dan stipt om 18.00u was alles klaar.
Met echt een heerlijk sappig stuk chuck roast.
Echt overheerlijk.
De saus bij de bloemkool vonden wij vrij heftig, dus verdund met yoghurt en los er bij.
Leermomentje: veel eerder beginnen

Bedankt voor het kijken.