BasBQ
Beef en Steak

Chicken Beer Can (CBC)

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Er gaat niets boven een warm biertje met kip smaak. Daarom heb ik vandaag maar weer eens een kippetje op een blikje gezet.

IMAG0199.jpg


Heb weer de bone suckin' rub gebruikt. was goed bevallen op de ribs, dus nu een keer op de kip.

IMAG0200.jpg


Ik wilde de Pro Q weer eens van stal halen, maar heb echt waardeloze aanmaakblokjes gekocht bij de Plus, na twee pogingen nog de starter niet aan, dus maar weer over gestapt op gas. Wilde wel een rooksmaak en kon weer even gaan spelen om dit voor elkaar te krijgen. Heb nog geen goede methode ontdekt, dus weer een poging:

IMAG0202.jpg


IMAG0201.jpg


IMAG0203.jpg


Kippetje was redelijk hard gegaan

IMAG0205-1.jpg


IMAG0206.jpg


IMAG0207.jpg


Het bier was heerlijk warm en er zat een goede kipsmaak aan. Precies zoals ik het wil ;)

Maar even serieus: de kip leek verbrand, maar de smaaktest wees gelukkig anders uit. De rooksmaak was minimaal, dus moet toch weer verder met ontwikkelen. Het was een lekker kippetje, rub was ook erg goed in combinatie met de kip :) dus voor herhaling vatbaar!

Bedankt voor het kijken!
 
Gerard777 zei:
Er gaat niets boven een warm biertje met kip smaak.

LOL!! Ik vind alleen deze quote al een tokkie waard!
Enne, ik ken je gasser niet, maar misschien is het mogelijk de starter direct boven de gasvlam te zetten. Dat werkt bij mijn buitenkeuken prima...
Alvast gefeliciteerd hoor.
 
Leuk experiment op je gasser Gerrard, gefeliciteerd met je tokkie.

Als het echt niet wil lukken met je rooksmaak kan je altijd wat gerookte paprika in je rub doen ;).
 
mooi kippie Gerard, gefeliciteerd met je tokkie
 
Sappig kippetje.... Proost
 
Het regent kippetjes zeg, gefeliciteerd hoor :D
 
Heb idd de donkere variant gebruikt. Bedankt voor de tips! Ik gebruik voortaan de lichte variant of rietsuiker :)
 
Rietsuiker +1, is al een flinke tijd mijn standaard suiker voor in rubs.
 
Rubsuiker doe ik ook altijd met riet....
(ooow schiet me gelijk weer door m'n kop.. de workshop rietdekken is afgelast... Riet is ziek...)
 
Kobold zei:
Rubsuiker doe ik ook altijd met riet....
(ooow schiet me gelijk weer door m'n kop.. de workshop rietdekken is afgelast... Riet is ziek...)

LOL
 
Terug
Bovenaan Onderaan