Beef en Steak

Cherry coke ribs, Barbeknoei methode

Barbeknoei

Gerijpt
1e kerstdag bij mijn ouders, of ik wat voor bij de brunch wilde maken? Ik riep, natuurlijk, spareribs. Mijn moeder keek me vreemd aan, mijn vader protesteerde niet, dus spareribs it will be 😋😋.

Een paar mooie dik bevleesde ribs gehaald.
21544.jpg

Het plan was om ze van een cherry coke marinade te voorzien, met een zoet zure lak.
Eerst een basis rub.

Een beetje bbq'r heeft een eigen methode, dus deze worden klaargemaakt volgens de Barbeknoei methode 😁. Een beetje low, een beetje fast, het beste van beide.
21545.jpg
21546.jpg

De Barbeknoei methode bestaat uit 1,5 low op 100 graden, 1,5 uur low inpakken op 120 graden en 30 min high op 200 graden. Het eerste deel is vrij standaard. Deel 2 kan variëren tussen 1 uur ingepakt of 2 uur ingepakt. Elk varken is verschillend en aan de stand van de botjes kun je goed zien of ze nog langer moeten of niet.
21547.jpg

Voor de ultieme kersensmaak wat kersenhout toegevoegd.

21549.jpg

21568.jpg

21548.jpg

Na 1,5 uur roken zien ze er al goed uit.
Inpakken met wat suiker en cola.
21570.jpg

21569.jpg

21571.jpg

Nu tijd voor de marinade.
Worcestersaus, ketchup, suiker, cherry coke, tabasco en bramenjam (de kersen was op 🤣🤣).
21572.jpg

Ik had ingezet op 1 uur ingepakt, maar het werd 1,45. 1 rib naar mijn mening te ver (niet volgens de gasten), de rest perfect.

Helaas geen foto's van het aflakken, maar het eindresultaat moch er zijn.
21666.jpg

Er waren nog 2 ribben over... Als ik het maar uit m'n hoofd liet om ze mee terug te nemen riep ons pap 🤣🤣😜😜.

• Leuk
Waarderingen: A3N
lekker man, weet niet of ik het erbij de brunch doorheen krijg

Terug
Bovenaan Onderaan