Beef en Steak

Buldak, Koreaanse Fire Chicken

Timmeeh

Pitmaster
het was alweer even geleden dat ik hier wat postte. En vandaag kan ik er niet omheen om dit te delen. Zonder de hulp van Roy @Sticky Fingers was dit gerecht er nog lang niet geweest.

Al een tijdje genieten we hier in huis van de Aziatische en met name Koreaanse bbq smaken. Erg lekker. En daarom stond deze Buldak volgens het recept van Dennis @noskos al langere tijd op het verlanglijstje.

Alleen één van de belangrijkste ingrediënten is hier lastig te vinden. Gochugaru. En laat @Sticky Fingers nou net een winkeltje in de buurt hebben waar ze dit in een kleinere verpakking verkopen. Via de post verzonden naar mij, zodat ik er ook van kan genieten 😄👍🏻

Vandaag was het dus zo ver. Gestart met de marinade/saus. Dat rook al fantastisch. Wel hebben we de pepertjes wat teruggeschroefd, omdat we dit nog niet eerder hadden gemaakt.

IMG_0365.jpeg

De verder gemaakt in een pannetje en in laten koken tot het wat dikker was. Toen de helft van de saus als marinade samen met de kippendijen in de koelkast voor een paar uurtjes.

Einde middag de weber opgestookt en de kip gegrild. Wow, dat rook super!!

IMG_0366.jpeg

Daarna in de skillet met de saus en de mozzarella erbij. Een kwartiertje laten smelten en even met de crème brullee brander afgemaakt.

IMG_0368.jpeg

En toen: genieten. Even afgewerkt met wat bosui en sesamzaadjes. Echt fantastisch. Een heerlijk gerecht waarbij de neus goed loskomt.

IMG_0369.jpeg

Bedankt voor het lezen!

Dat ziet er prachtig uit!

Was het uiteindelijk pittig of viel dat mee?

Dat ziet er prachtig uit!

Was het uiteindelijk pittig of viel dat mee?
Pittig genoeg om er goed bij te drinken. 🙂
Hij was stevig, maar wel echt heel lekker. Het pepertje kwam er na de echte smaak pas langzaam in, dus het was niet zo heet dat je niks meer proeft. Ik denk dus precies goed 👍🏻

Dat ziet er super uit zeg! Ik ben gek op Koreaanse smaken dus dit moet fantastisch zijn!

wow dat ziet er prachtig uit

Terug
Bovenaan Onderaan