BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken Bastard Large

 

Alex

Sprokkelaar
Berichten
40
Beste mede knoeiers,
Ik ben van plan om een buitenkeuken te maken voor mijn Bastard Large.
Nu heb ik wel een ontwerp in mijn gedachte maar vraag me af hoe diep ik het meubel moet gaan maken.
Als ik het eea op meet en alles binnen het meubel wil laten vallen dan zou ik hem 95cm diep moeten maken, vind dit eigenlijk vrij diep.
Hoe diep zijn jullie meubels eigenlijk.
 
Zo diep kan ik me niet voorstellen dat die van mij is... Ik zal hem zo na meten, maar hou er wel rekening mee dat de deksel iets verder naar achter gaat als hij open staat... Zodat je wat ruimte achter het meubel nodig hebt.
 
218DFBCB-FA9B-492C-9E70-66F6C43ECBF5.jpeg

Hij is 71 diep. Dan steekt het achter 5 cm uit en voor de greep 3cm ofzo
 
Marcoboots jij hebt een houten blad dat breekt op het smalste stuk niet snel. Ga je dit in beton maken dan kom je in problemen. Er moet betonijzer tussen en dat moet zeker 2 cm in het beton zitten en ik denk dat 4 zelfs beter is. dat betekend dat je smalste stuk in beton minimaal 10 cm moet zijn. Dus je diameter van het gat + 2 x 10 cm.
 
Beton? Daar heeft hij niets van gezegd. Alleen als alles binnen het blad moet vallen hij op 95 zit. Bij mij zit niet allen binnen het blad. Maar dan nog zou 80 voldoende moeten zijn. En met een betonnen blad zou ik ook geen gat eruit laten maar 2 losse stukken doen. Waar ik nu natuursteen voor heb gebruikt
 
Ik zou dus alles binnen het blad willen houden als de deksel openstaat zodat deze niet tegen de muur aan kan komen.
Als ik op diverse sites kijk zijn de meubels eigenlijk nooit dieper dan een goede 80 cm maar dan komt dus de deksel buiten het meubel als je hem open zet en dat is wat ik eigenlijk niet wil.
Wat betreft afwerking van het blad zal dat waarschijnlijk hout worden en geen beton.
 
Misschien niet wat je direct in gedachten had, maar wellicht ter overweging. Ik heb mijn Large naar voren geplaatst in mijn meubel:
5AEA22D6-9541-4DF6-A3E4-78EF9C17BC86.jpeg
23A3021B-336F-4A71-ACC0-73B8F448BF6D_1_201_a.jpeg
 
Beste mede knoeiers,
Ik ben van plan om een buitenkeuken te maken voor mijn Bastard Large.
Nu heb ik wel een ontwerp in mijn gedachte maar vraag me af hoe diep ik het meubel moet gaan maken.
Als ik het eea op meet en alles binnen het meubel wil laten vallen dan zou ik hem 95cm diep moeten maken, vind dit eigenlijk vrij diep.
Hoe diep zijn jullie meubels eigenlijk.
Hi Alex,

ik heb een DIY gepost van mijn meubel. Diepte tussen de balken is 70cm. Mijn EGG Large past precies
 
  • Leuk
Waarderingen: Alex
Terug
Bovenaan Onderaan