BasBQ
Beef en Steak

Buitenbar

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Goedemorgen allen,

In een andere topic heb ik al eens laten zien hoe ik mijn buitenbar heb gebouwd. Echter heb ik het idee om er een kleine wasbak/spoelbak erin te gaan bouwen, die aan te sluiten op het hemel water afvoer. Hoe hebben jullie dit gedaan met jullie buitenkeuken?

Zoals jullie zien, is dit de huidige situatie behalve dan het kruiden doosje. Waar nu dat doosje staat, wil ik dus ongeveer een kleine wasbak/spoelbak in gaan bouwen.
De afvoerbuis van de wasbak/spoelbak zal dus deels door de bar heen gaan en dan onder de tuin tegels gelegd worden. Als laatste wordt het dan aangesloten op het hemel water afvoer van het schuurtje.

Voor het water heb ik het idee om vanaf het huis, een tyleen slang aan te sluiten om het buiten kraantje. De tyleenslang komt onder de tegels en uiteindelijk wordt deze dus aangesloten op een buiten kraan bij de spoelbak.

Ik wil de wasbak gaan gebruiken om mijn handen te kunnen wassen of om even snel wat spullen schoon te spoelen. Het zal niet zoals in de keuken zijn dat er bijvoorbeeld de aardappelen in uit gegoten zal worden. Althans dat is wat ik denk.

Even resumé, mijn vraag aan jullie, hoe hebben je water en water afvoer aangesloten? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
37d60be6f8d5fdb0e36d1b30fa085eb1.jpg


5d7e80fdfc10869a7b0f41d2fe85e795.jpg

Trouwens de kamado die er nu nog in staat, wordt volgend weekend vervangen door the bastard urban compact 2022
 
Het eerste wat in mij opkomt is vorst, je zal een manier moeten bedenken om je waterleiding leeg te krijgen.
 
Het eerste wat in mij opkomt is vorst, je zal een manier moeten bedenken om je waterleiding leeg te krijgen.

Ja dat is wel een goeie inderdaad. Ik denk dat ik het makkelijk kan oplossen door het water er met een beetje luchtje druk er zo uit is. De tyleenslang sluit ik op een Gardena koppeling zodat ik die makkelijk los kan halen. Althans dat hoop ik
 
Je zou op het laagste punt, bv in de kruipruimte een aftapkraantje kunnen plaatsten, tegen de winter de buis leeg laten lopen.
 
Ik heb nog geen buitenkeuken, maar in mijn plannen komt er een jerrycan in een kastje met een dompelpompje uit de camper/caravan er in. Nooit gedoe met vorst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan