BasBQ
Beef en Steak

Buikspek en spareribs voor Kerst

kim

Sprokkelaar
Berichten
32
Aangezien Kerst centraal staat aan heerlijk eten en gezelligheid met familie en vrienden, lag het voor de hand dat ik hierbij de BBQ ging gebruiken.

Op Kerstavond een heerlijke Oosterse buikspek gemaakt volgens het recept van NasQ. Wat een aanrader!

Een dag van te voren de marinade gemaakt en het vet kruislings ingesneden, nachtje laten staan.

20231223_123514.jpg


De volgende dag was het zover, de BBQ gereed gemaakt voor indirect gebruik op 110 graden. Ik heb er ook een appelchunck aan toegevoegd.

Dit gaat de goede kant op 😋

20231223_160601.jpg


Na een paar uurtjes was hij klaar. Ik heb hem er met 73 graden vanaf gehaald.

20231223_161339.jpg


Man, man wat rook dat lekker!
In plakjes gesneden en uiteindelijk op pita met wisky BBQ saus geserveerd.

20231223_165420.jpg


Deze dag meteen de spareribs in de rub gezet. Eerst ingesmeerd met mosterd.

20231223_125609.jpg


Bekijk bijlage 60451
20231226_140822.jpg


Ik heb de Base Taste van Barbecoa gebruikt.

De BBQ klaar gemaakt voor indirect gebruik op 120 graden. Appelchunck toegevoegd en daarna bereid volgens de 3-2-1 methode, eerder 3-1-1.

IMG-20231224-WA0018.jpg

Even spieken 😉

Klaar om in de folie te gaan met boter, Agave siroop en bruine basterd suiker.

20231224_162558.jpg


Na een uurtje op de BBQ heb ik ze eraf gehaald en teruggelegd zonder folie voor de laatste stap. Twee keer gelakt met de bbqsaus van Noskos met dit al resultaat 🤗 de spareribs waren perfect. Het was mijn eerste keer op de kamado en zeker voor herhaling vatbaar!

20231224_184409.jpg

Van de voor en nagerechten heb ik geen foto's gemaakt, aangezien de bereiding niet op de BBQ heeft plaatsgevonden.

20231224_140325.jpg


Kerst(eten) geslaagd ✅

Fijne Feestdagen allemaal!

20231223_131007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit! 😁
Nette hakjes achter de bbq ziet er ook wel geinig uit hahahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Dat ziet er allemaal lekker uit. Mooi gedekte tafel ook. Ik vind deze dagen altijd gezellig
 
Ziet er top uit!
Nette hakjes achter de bbq ziet er ook wel geinig uit hahahaha
Ja vind het gedurfd met de kerst outfit. Geen last van rook in je kleding? Probeer achter de BBQ niet mijn beste kleren aan te doen vanwege de rookgeur als ik daarna nog een etentje heb. Behalve in de zomer als je van de BBQ gelijk buiten aan tafel aanschuif.
 
Ja vind het gedurfd met de kerst outfit. Geen last van rook in je kleding? Probeer achter de BBQ niet mijn beste kleren aan te doen vanwege de rookgeur als ik daarna nog een etentje heb. Behalve in de zomer als je van de BBQ gelijk buiten aan tafel aanschuif.
Hier hetzelfde! Je hebt zelf vaak niet eens door hoe erg je naar rook ruikt...
 
Ja vind het gedurfd met de kerst outfit. Geen last van rook in je kleding? Probeer achter de BBQ niet mijn beste kleren aan te doen vanwege de rookgeur als ik daarna nog een etentje heb. Behalve in de zomer als je van de BBQ gelijk buiten aan tafel aanschuif.
Daar heb ik zéker niet de hele tijd in gestaan (pas toen gasten arriveerden) en wassen doe ik graag 😄
 
Dat ziet er zeker uit als een geslaagde kerst!

Je hebt je gasten flink verwend zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ziet er lekker uit! Die foto dat je bij de Q staat moet ik aan mijn vrouw laten zien, onder het mom van "zie je wel, bbq is prima te combineren met stijl" :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Die foto van je in hakken achter de bbq is 1tje om in te kaderen :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Wow, dat ziet er heerlijk uit. Mooi gedekte tafel ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Terug
Bovenaan Onderaan