BasBQ
Beef en Steak

Bro 'n Sear

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
456
Op zoek geweest naar een SNS (Slow ‘N Sear) charcoal basket voor m’n 47cm Weber.
Helaas niet kunnen vinden wat @Bar-BQ wel gelukt is https://www.bbqgenootschap.nl/threads/mijn-laatste-bbq-aanwinst.1489/post-386014
Ik kijk daar wel een beetje jalours naar

Maar goed, naar een andere oplossing zoeken voor de bescherming m'n klassieke bruine 47'er en kwam dit tegen op youtube:

Toevallig een nog nieuwe set liggen een ook maar aan de slag
1615978006665.png


1615978028370.png


1615978063884.png


1615978100886.png


1615978129198.png


1615978168311.png


1615978188888.png


1615978217547.png


Al met al een half uurtje werk.
De bedoeling is dat de ketelwand minder belast wordt door direct contact van de kolen zo.
De afmetingen gebruikt van de originele SNS Basket. Wat me opvalt is dat bijna de helft van het oppervlak gebruikt wordt.

Ben benieuwd hoe q-en nou gaat.

Bedankt voor het meekijken!

Groet Marten
 
Leuk gedaan. Ik heb alleen twijfels bij het gebruik van alu blindklinknagels. Gloeiende kolen zijn 800 gr. Smeltpunt aluminium is 660 gr. Smelt het niet dan verouderd het zeer snel. Je kunt het altijd nog vervangen door een boutje en moer.
 
Mooi! Dat filmpje had ik ook gezien en had hem ook gemaakt. Wel met restjes rvs bouten en moeren.
Inmiddels, zoals je weet 😉, de originele SNS kunnen krijgen, want de rest kolen uitschudden na een sessie ging wat lastig.
 
Gebruik in mijn 67 ook kolen mandjes en heb gemerkt dat hij zuiniger met de brandstof is omdat hij minder energie via dr wand verliest.
 
Ik gebruik de kolenmandjes zowel in de 57 als de 47. Helaas zijn ze voor PP, maak ik altijd met een snake voor maak, te klein.
Voordeel is wel dat ze snel, met een kolentang, te verschuiven zijn of te verplaatsen tussen de Q's.
 
Mooi gemaakt maar zoalsje zelf al zegt hij is vrij groot en je hebt al zo weinig ruimte op 47er ik heb dat opgelost met een losse plaat die ik (al naar behoefte) kon verplaatsen met de originele kolen houder, iets meer gedoe maar werkt prima.





Toen ik voor het eerst m'n nieuwe OTG 47 op deze manier ging gebruiken had ik ook m'n bedenkingen over de ketelwand maar na zo'n kleine 20 jr. regelmatig gebruik was hier nog niets op te zien.
 
Laatst bewerkt:
Leuk gedaan. Ik heb alleen twijfels bij het gebruik van alu blindklinknagels. Gloeiende kolen zijn 800 gr. Smeltpunt aluminium is 660 gr. Smelt het niet dan verouderd het zeer snel. Je kunt het altijd nog vervangen door een boutje en moer.
Heb daar ook zeker aan gedacht. of knopen met wat lasdraad. Ga eerst afwachten hoe dit zich houdt idd
 
Mooi! Dat filmpje had ik ook gezien en had hem ook gemaakt. Wel met restjes rvs bouten en moeren.
Inmiddels, zoals je weet 😉, de originele SNS kunnen krijgen, want de rest kolen uitschudden na een sessie ging wat lastig.
Echt een hele mooie set heb je!.
 
Gebruik in mijn 67 ook kolen mandjes en heb gemerkt dat hij zuiniger met de brandstof is omdat hij minder energie via dr wand verliest.
In mijn 57 gebruik ik ze ook idd. Mooie accesoire
 
Mooi gemaakt maar zoalsje zelf al zegt hij is vrij groot en je hebt al zo weinig ruimte op 47er ik heb dat opgelost met een losse plaat die ik (al naar behoefte) kon verplaatsen met de originele kolen houder, iets meer gedoe maar werkt prima.




Toen ik voor het eerst m'n nieuwe OTG 47 op deze manier ging gebruiken had ik ook m'n bedenkingen over de ketelwand maar na zo'n kleine 20 jr. regelmatig gebruik was hier nog niets op te zien.
Ook mooi dat je de kolen hoger kan stapelen! Mooie vinding!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Dank je, de Brisket die je op de eerste foto ziet was klaar na ongeveer 11 uur met slechts een keer bijvullen met Ecobrasa halverwege, kon ik hem gelijk mooi inpakken dus ook voor wat langere braad tijden werkt het op deze manier prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan