BasBQ
Beef en Steak

Brisket voor de Sint

 
 

Yaroon

Sprokkelaar
Berichten
28
Op Sinterklaasavond kregen we de hele familie over de vloer. Nadat ik al maanden verslagen en recepten heb zitten lezen over het maken van een Brisket besloot ik het zelf te doen!

Ik heb het recept van Noskos gebruikt. Voor de injectie heb ik het recept van southerdutchbbq.com gebruikt.

Hier in het dorp zit een slager die ook een low & slow fanaat is dus ik had hem gebeld of hij een brisket voor me kon regelen. Fanatiek als hij was ging hij aan de slag om een mooie point van een Ierse rund te regelen. Uiteindelijk had hij een stuk point van 2.8 kg voor me klaar liggen.

brisket1.jpg


Deze geinjecteerd met de runderbouillon en daarna de rub van Noskos erover heen.

brisket2.jpg


De dag erna om 6.45 uur de wekker gezet en om 8 uur lag de Brisket erop.

Netjes een tijdschema bijgehouden hoe warm elk uur de Brisket was.

brisket3.jpg


brisket4.jpg

Om 13.00 uur zat de Brisket al 2 uur rond de 63 graden. Omdat ik niet ging verwachten dat deze opeens naar 71 graden zou stijgen heb ik hem toen al ingepakt. Hierdoor was rond 17.00 uur de brisket 90 graden en heb ik hem eraf gehaald en opnieuw ingepakt en in de koelbox gelegd.

Rond 18.00 uur was het tijd om hem aan te snijden!

brisket5.jpg


brisket6.jpg


Hij smaakte heerlijk!

Echter denk ik dat wel dat ik hem nog sappiger kan krijgen. Tip van de slager was dat ik hem de volgende keer ook kan insmeren met BBQ saus als ik hem inpak. Hierdoor kan hij wat meer stomen.

Tips van jullie zijn uiteraard ook welkom!
 
Mooi verslag, gefeliciteerd met je koe.

Het is een erg magere brisket, dan heb je al vlug een droog resultaat. Vlug inpakken helpt, vocht toevoegen helemaal
 
Ziet er lekker uit voor een sinterklaasavond! Dat is pas een echt cadeautje om open te maken :)
 
Prima timing... zes uur aan tafel!  ;)
 
mooi resultaat, gefeliciteerd met je koetje  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan