BasBQ
Beef en Steak

Borrel, diner, brunch

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Tja, door corona en maar beperkt bezoek ga ik voor ons tweetjes geen grote runs bereiden.
Toevallig had dochterlief zin in hapjes. Dus oa naar de markt.

- Gewokte mosselen van de Q als borrelhapje.
- Gegrilde zalmmoot met een paar pijlinktvisjes.
Zalm wat verprutst. Q heet op 230C, zalm net te lang indirect gelegd waardoor te weinig kleur/grillmarks
Pijlinkvisjes lekker mals. Gekruid met peper en knoflook. Heerlijk. Is boven de kolen snel klaar.
- vandaag voor de brunch wat garnalen, vega miniquiches en puntpaprika met geitenkaas, walnot en honing.

1614461117849_1614461113803_IMG_4410.JPG


1614541804868_IMG_4411.jpg


IMG_4413.JPG


IMG_4415.jpg


IMG_4418.jpg


IMG_4423.jpg
 
Heerlijke plaatjes Peter. Daar zal dochterlief wel heel vrolijk van zijn geworden. Ik iig wel , Ziet er heerlijk uit top
 
geen grote run zegt ie
man, dit is toch gewoon een tafel vol met heerlijkheid
lekker spul allemaal
 
Lekker hoor, mosselen op de Q, leuk idee nog niet eerder aan gedacht.
 
Dit ziet er weer voortreffelijk uit ! Dat was vast en zeker een gezellig en smakelijke zondag !!!
 
Dochter lief verwend met zulke hapjes 👍🏻
 
Heerlijke hapjes had ik wel willen aanschuiven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er echt top uit zeg! Heerlijke gerechtjes! Leuk ook om de mosselen zo te wokken👌🏼
 
Ziet er echt top uit zeg! Heerlijke gerechtjes! Leuk ook om de mosselen zo te wokken👌🏼
Eigenlijk eet ik nog alleen maar mossels als ze gewokt zijn. Jaren geleden in Zeeland eens kennis mee gemaakt en dat bevalt mij beter.

Ik heb ze ook wel eens direct op het rooster gelegd, maar dat was niet zo'n succes. Nog maar eens proberen.
 
Zo vind ik die mosselen ook veel lekkerder dan gekookt... je zou ook eens zo'n grill mandje kunnen gebruiken als je die hebt? Bij Action heb ik die eens weg gehaald. Daar doe je dan de mosselen in en dan leg je er een baaltje stro (gewoon voor de konijnen) onder en die gaat dan roken en wat smeulen. Als de mosselen open gaan dan ben je er! Ik at deze variatie eens in Frankrijk - Charente Maritime uit een houtoven waar ze de mosselen op stro gaarden, echt zalig. Kan ook wel komen door de sublieme Sancerre erbij... :rolleyes:
 
Zo vind ik die mosselen ook veel lekkerder dan gekookt... je zou ook eens zo'n grill mandje kunnen gebruiken als je die hebt? Bij Action heb ik die eens weg gehaald. Daar doe je dan de mosselen in en dan leg je er een baaltje stro (gewoon voor de konijnen) onder en die gaat dan roken en wat smeulen. Als de mosselen open gaan dan ben je er! Ik at deze variatie eens in Frankrijk - Charente Maritime uit een houtoven waar ze de mosselen op stro gaarden, echt zalig. Kan ook wel komen door de sublieme Sancerre erbij... :rolleyes:
Haha, met een Sancerre is niets mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan