BasBQ
Beef en Steak

Bijna BBQ-er

 

j1nx

Kooltjesharker
Berichten
105
Hier terecht gekomen via het BBQ topic bij Tweakers.

Heb er nog geen een, maar ga hier eens rond snuffelen om te kijken wat ik wil, kan en nodig hebt.

Moet toch maar eens afstappen van die verbrande speklap sessies op verjaardagen met de slagers huur BBQ.

Zit momenteel te denken aan een 57cm non-brand schotel bbq. Gamma geeft korting van 25%, dus denk aan deze;
https://www.gamma.nl/assortiment/kogelbarbecue-de-luxe-56-cm/p/B516196

Als ik dan het virus goed te pakken heb kan ik hem altijd weer upgraden naar een Weber of een keramische. Eerst maar eens het virus te pakken zien te krijgen. B-)
 
Welkom! Maar zou je dan niet gaan voor die Weber compact 47? Dat scheelt maar een fractie....
 
welkoM!!!! kijk anders ook eens bij de Makro, voor hetzelfde geld heb je een slag groter ook (57cm)

Als je een ING rekening hebt, en je daarbij spaarpunten ontvangt kun je een flinke korting krijgen op de weber 57cm als je genoeg punten hebt (bijna 100 euro korting)

In ieder geval ook welkom op het forum! En wat je ook kiest, heeul veel grilplezier (en foto's die wij mogen bewonderen uiteraard ervan ;-))
 
Welkom hier.  Om te beginnen lijkt me dat best een aardig BBQ-tje hoor.
Je kunt ook marktplaats een beetje in de gaten houden. Soms worden de Weber 57's ook daar aangeboden in heel redelijke prijs en dan heb je sowieso iets waar je jaren mee vooruit kunt.
Je moet er namelijk wel ernstig rekening mee houden dat als je voor het eerst je eigen spareribs hebt gerookt, of je pulled porkje of bierblikkippetje hebt gemaakt, dat je dan echt niet meer terug wil.... :)
 
El Fumarole zei:
Welkom hier.  Om te beginnen lijkt me dat best een aardig BBQ-tje hoor.
Je kunt ook marktplaats een beetje in de gaten houden. Soms worden de Weber 57's ook daar aangeboden in heel redelijke prijs en dan heb je sowieso iets waar je jaren mee vooruit kunt.
Je moet er namelijk wel ernstig rekening mee houden dat als je voor het eerst je eigen spareribs hebt gerookt, of je pulled porkje of bierblikkippetje hebt gemaakt, dat je dan echt niet meer terug wil.... :)
Tsja, marktplaats heb ik al eerder geprobeerd, maar "jullie" BBQ-guru's kapen ze steeds voor mijn neus weg om er UDS-en van te maken.  ;) :D

Lowietje72 zei:
Welkom! Maar zou je dan niet gaan voor die Weber compact 47? Dat scheelt maar een fractie....
Zat/Zit ik ook een beetje aan te denken. Maar wil toch wel graag de hele kippen erop gooien. Als ik dan al weer moet klooien om het allemaal passend te maken, dan ga ik toch liever net even iets groter. Een Weber 57cm is me net te ver boven het budget voor nu. (Geen ING hier).

Budget kan later makkelijk opgekrikt worden als ik een maar paar lekkere gerechten heb gemaakt voor vrouw lief.  ;)

EDIT: Dit is natuurlijk ook wel een mooie deal;
https://www.karwei.nl/assortiment/weber-barbecue-bar-b-kettle-47cm/p/B465743
 
Dat is zeker een goede deal. Een hele kip (BCC) zet je over het algemeen rechtstreeks op het kolenrooster, het past namelijk niet altijd op het bovenrooster.
 
Ik zie net dat de Karwei ook die 56cm non-Weber voor dezelfde prijs heeft staan.

Woon in Emmen en de Karwei aldaar heeft beide op voorraad. Misschien dan toch maar woensdag na werk even langs rijden.

80 of 90 moet er wel door te drukken zijn.

Dus dan de vraag;
- 56cm niet merk, wat groter en ingebouwde temp
- 47cm Weber standaard.
 
Die 47 cm Weber kettle is wel een mooie aanbieding! Ik zou dan voor de iets kleinere Weber gaan. Die raak je t.z.t. ook wel weer kwijt als je groter wilt.
Die temperatuurmeters in de deksel zijn geinig, maar je hebt er geen ruk aan. Zeer inaccuraat...

Als je een klein gezin hebt, is het ook zinvol om eens naar een WGA te kijken: http://www.weber.com/grills/series/go-anywhere/go-anywhere-charcoal
- Het is een Weber, met de kwaliteit en garantie van dien.
- Je kunt er alles mee wat je met een grote ook kunt. Low&Slow, roken, grillen, etc.
- Hij past heerlijk in de kofferbak
- Als je ooit groter gaat, hou je deze lekker 'voor erbij', voor de sat?, voor de vakantie, etc.

En als je een beetje zoekt, is hij wel rond de 75 euro te vinden, 2e hands nog wel goedkoper.  I never leave home without it, zeg maar.
 
Hier een gezin van 5 met eentje in de puberteit, dus die vreet me helemaal kaal.

Ga woensdag eens kijken, maar neig nu toch we lsterk naar de Weber. Goed spul en inderdaad zoals jij zegt altijd wel weer door te passen via marktplaats. (Hoewel, waarom ??? Gewoon erbij houden als we meer en groter willen)
 
Dan meteen flink zijn en een 57-er scoren, krijg je echt geen spijt van... vooral als die andere twee straks ook gaan puberen! ;)
 
eens!

En wat ING betreft, vraag eens in je omgeving of er iemand is die daar gebruik van maakt..  scheelt echt 100 euro als je genoeg punten hebt. Veel mensen gebruiken die punten niet eens (of weten niet eens dat zij punten hebben)
zo kun je voor 150 euro een Weber Premium One Touch scoren al. Als je deze via iemand besteld zit je gelijk goed!

Maar wat de anderen zeggen, via internet kom je er ook genoeg tegen. Even wat zoek en speurwerk loont altijd!
Succes en ben benieuwd wat het geworden is.
 
Photo%2008-06-15%2019%2031%2052.jpg


Photo%2008-06-15%2020%2050%2017.jpg


Photo%2008-06-15%2020%2050%2038.jpg
 
Het is een echte Weber... heerlijk man, geniet ervan!
 
MooI! Geniet er van! We zien de foto's graaaag tegemoet van de bereidde gerechten ;-)
 
Ja, kreeg de 57cm Weber er (nog) niet doorgedrukt.  :(

Echter de vrouw voor de zekerheid toch maar even meegenomen naar de Karwei. Het kwaliteits verschil tussen de Weber en het Karwei merk was zoooooo groot, dat we het niet konden maken de goedkopere (grotere) te nemen. Man, wat een verschil!

Deze had ik al een hele tijd geleden bij de fav's gezet. Denk dat dit de inwijding word a.s. Weekend;
http://www.bluesmoke-bbq.nl/006chicken/006_barbecue_kip.php
 
Tuurlijk, zo'n kippie is altijd goed... heb je al wat rookhout?
 
Nee, moet nog even kijken voor een goede zak briketten en een zakje rookhout.

Lag bij de Karwei wel een zak kolen van 25 kg, maar vertrouw dat niet. Ik heb nog een paar dagen  ;)

Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan