BasBQ
Beef en Steak

Big Bob Gibson, smoked pork tenderloin

D

dilupo

Gast
Vandaag m'n eerste keer indirect grillen uitgeprobeerd. Geinspireerd door verhalen op dit forum en een recept van Big Bob Gibson heb ik varkenshaas klaar gemaakt. Zo zag het er ongeveer uit...
Na een nachtje marineren:

Na een uur rond de 150 graden:

Vlak voor ik het ga opeten:

En op het bord met een kersensausje, gebakken aardappels en coleslaw...


Het smaakte mij erg goed, alleen een tikje aan de droge kant. Nog tips hoe ik het iets minder droog krijg? Alvast bedankt!
 
Ziet er goed uit!
Wat betreft het minder droog, zou je een thermometer kunnen gebruiken om de kern temperatuur bij te houden.
En als je die niet hebt gewoon iets korter dan je nu hebt gedaan ;)
Succes
 
dat lust mijn vrouw ook! ga het eens proberen, Thx
 
De kerntemperatuur meter tip is al voor bij gekomen, wat mij betreft is dat  de snelste manier om alles lekkerder en consistenter klaar te maken.

Varkenshaas doe ik eigenlijk meestal direct en meestal redelijk heet, tegen de tijd dat je mooie grillmarks hebt is hij dan  ook op een mooie kerntemperatuur en is hij na rusten nog mooie rose.

Je kunt natuurlijk ook nog je varkenshaas in een bacon jasje steken wat ook nog helpt, maar eigenlijk is het gewoon op letten. Ik prik liever 1 x teveel met de thermapen dan dat ik te droog vlees heb ;)
 
Bacon jasje klinkt erg goed ;-)
Ik ga op zoek naar een thermometer... Wat is een mooie kern temperatuur voor varkenshaas en hoe lang houd je die temperatuur aan?

Thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan