BasBQ
Beef en Steak

Biebieque

Biebieque

Sprokkelaar
Berichten
30
Ik ben nieuw op dit forum. Ik bbq al jaren, eerst op een gewone bakplaat met een rooster en houtskool(briketten). Sinds 2010 (ongeveer) een Weber performer, en vorig jaar als hulpmiddel de iGrill. Als zeg ik het zelf, gevoel voor het goed bereiden van vlees, en in de loop der jaren meer interesse gekregen voor minder voor de hand liggende gerechten.
Inmiddels een liefhebber van vooral lamsvlees (zo lekker, zoveel mogelijkheden), mede ivm het feit dat ik eenvoudig het beste lamsvlees (Welsh Hill Speckled Face, zoek maar op in de recensies) kan verkrijgen. Ik bestel vlees bij een slager (slachter) die mij echt goed vlees kan leveren, zoals procureur (varkens en kalfs), cote du boeuff, enz.
Dus, de laatste jaren minder interesse in het makkelijke bbq’en, en meer in het kwaliteitsvlees.
Hoewel de Greenegg lonkt, lukt het me ook op mijn Weber lage temperatuur bereidingen ook wel voor elkaar te krijgen, al is dat met compromissen.
Sinds november 2020 over naar een KamadoJoe omdat ik meer en meer low en slow klaar maak. Op de weber kan dat ook goed, maar vraagt het veel regelwerk om de temperatuur constant te houden. En, om eerlijk te zijn, ik was dol op mijn weber, maar ben blijer met mijn kamado.
 
Laatst bewerkt:
Biebieque, welkom op het bbq genootschap.
 
Gaaf, gaat niets boven eerlijk vlees.
 
Welkom :)
 
Hoi Biebieque,
welkom bij het Genootschap.
 
Welkom bij het genootschap
Je heb’t getroffen met je slager
 
Terug
Bovenaan Onderaan