BasBQ
Beef en Steak

Bge small margriet schijf past niet

J

JT123

Gast
Ik heb afgelopen weekend een big green egg small gekocht. Bij het in elkaar zetten bleek dat de margrietschijf niet op de dome past als ik hierop de viltlaag heb aangebracht... Volgens de verkoper is dit normaal bij het small model, en is de oplossing om oplossingde vilt niet rondom aan te brengen maar slechts 2 kleine stukjes. Enige nut van de vilt laag is om te zorgen dat de margriet schijf of dop er niet afvalt als je de bbq opent.
Heeft de verkoper hierin gelijk en is het inderdaad geen probleem? Ik was overigens sowieso wat verbaasd toen ik zag dat de bbq al in nov-2013 verpakt is. Heb ik wellicht een verouderd model gekregen of is ook dit normaal?
Groeten, Jaap
 
Ik heb pas bij het vervangen van mijn vilt ( Ik heb een Large) ook vilt om mijn schoorsteen gedaan om mijn margrietschijf te fixeren ( en ik dat bij Jeroen had gezien en dacht " ooo, wat een slim idee"). De jaren daarvoor had ik het dus niet, en is mijn schijf er nooit vanaf gevlogen. Zolang je je deksel niet met een grote zwaai opengooit, hoeft het ook niet perse hoor, is dus de strekking van mijn verhaal. ( goed verhaal, lekker kort ook, zeggen ze hier in het gesticht tegen mij.....)
 
Ik heb geen vilt om de bovenkant zitten. Dop is er nog nooit afgevallen.
 
Bij mijn Small past ook geen vilt tussen de margriet, en de schoorsteen, en bij mijn XL zeer waarschijnlijk wel.
Ik zie alleen niet echt de meerwaarde, als je, zoals Dominique al zegt de Dome zonder al te enthousiaste zwaai open doet.

BGE maakt niet elk jaar aanpassingen aan hun producten, en mij staat bij, dat je van sommige (ik dacht de L en de XL) een versie van voor of na 2012 hebt.
Als jij nu een nieuwe BGE koopt van na 2013, betekend dat zeer waarschijnlijk gewoon het allerlaatste type hebt van jouw model, en ondanks dat deze in 2013 is gemaakt, heb je gewoon een nieuwe BGE. (tja dat ie dan wat langer in een magazijn heeft gestaan doet daar natuurlijk niets aan af)
Het zou anders zijn, als deze elk jaar aangepast zouden worden.

Maareeh.......van harte met je mooie aanwinst hoor  B-)
Ga je heel veel plezier mee hebben.

Mac
 
De eigenlijke reden dat ik hiermee begonnen ben, was omdat ik af en toe zwarte druipsporen langs de dome had lopen. Vocht kan condenseren tegen de margrietschijf en met wat opgeloste rookresten onder de schijf vandaan lopen, waardoor ik dus zwarte sporen op mijn dome kreeg. Die krijg je er op een gegeven moment niet meer, of in iedere geval heel moeilijk, vanaf. Op zich maakt dat niet zo uit, maar met vilt ben je daar vanaf. Bijkomend voordeel zou de wat steviger klemming van dop op dome kunnen zijn, maar die van mij was er daarvoor ook nooit afgevallen.

Tegenwoordig levert BGE het oude vilt als extraatje om om de schoorsteen te doen. Ik heb het dus ook nu maar weer gedaan.

Maar iedereen die het niet doet vind ik ook lief!
 
Bedankt allemaal!
Ik ben gerust gesteld, dus komend weekend gaat de vlam erin. Maar eerst nog eens wat verder lezen op dit forum.
Groeten, Jaap
 
Terug
Bovenaan Onderaan