BasBQ
Beef en Steak

Bewaren natuurdarm op string?

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Vandaag bij de Hanos voor het eerst een plastic string met natuurdarm meegenomen voor een komend worstproject. Maar hoe, en hoelang kun je zoiets nu het beste bewaren? Onder gedompeld in pekelwater of vol in het zout? Of maakt het niets uit als het maar in de koelkast staat.
 
goed zouten en dan in een ziplockzak (of vacumeren kan ook natuurlijk) in de koelkast
 
Onder gedompeld in pekelwater of vol in het zout? Of maakt het niets uit als het maar in de koelkast staat.

Dit is het.

als het maar zout en koud is.

Voor gebruik wel goed spoelen zodat al het zout weg is.
 
Zoals Rick zegt,.
Wist trouwens niet dat Hanos darm verkocht, waar liggen die (afdeling)?
Ik bestel ze bij Vuur & Rook namelijk, gisteren nieuwe Varkensdarm en Schapendarm (snaren) binnengekregen.
 
Zoals Rick zegt,.
Wist trouwens niet dat Hanos darm verkocht, waar liggen die (afdeling)?
Ik bestel ze bij Vuur & Rook namelijk, gisteren nieuwe Varkensdarm en Schapendarm (snaren) binnengekregen.
De slager van de vleesafdeling (Hanos Eindhoven) heeft me eraan geholpen. Deze liggen inderdaad niet standaard in de winkel en werden achter gepakt. Een plastic string met ca.10 meter werd in een zakje gestopt. Dit voor 4,10 euro.
 
De slager van de vleesafdeling (Hanos Eindhoven) heeft me eraan geholpen. Deze liggen inderdaad niet standaard in de winkel en werden achter gepakt. Een plastic string met ca.10 meter werd in een zakje gestopt. Dit voor 4,10 euro.
Goed dat ik het weet Bij V&R betaal je 8,95 voor een 9 meter string
 
Volgens mij heet het een “streng” maar string klinkt ook lekker. Goed gekalibreerde darmen haal ik bij mijn lokale “Keurslager” en verwerk ze binnen een week.
 
Volgens mij heet het een “streng” maar string klinkt ook lekker. Goed gekalibreerde darmen haal ik bij mijn lokale “Keurslager” en verwerk ze binnen een week.

String is het Engelse woord voor Streng;)
Goed Gekalibreerd? Je bedoelt waarschijnlijk Caliber/Kaliber wat de diameter van de darm aangeeft, de uiteindelijke dikte van je gefabriceerde worst.:)
 
String is het Engelse woord voor Streng;)
Goed Gekalibreerd? Je bedoelt waarschijnlijk Caliber/Kaliber wat de diameter van de darm aangeeft, de uiteindelijke dikte van je gefabriceerde worst.:)
Handig om te weten, dan kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik een string ga halen zonder dat ze door heeft dat ik gewoon wil barbecueën. Als ze dan ziet dat het niet en worst is geworden zit ik gebakken 😊🥳
 
Handig om te weten, dan kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik een string ga halen zonder dat ze door heeft dat ik gewoon wil barbecueën. Als ze dan ziet dat het niet en worst is geworden zit ik gebakken 😊🥳
Duw jij jouw worst in de string?
Oh nee he daar gaan we.. ander onderwerp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan