BasBQ
Beef en Steak

Beveiliging/verzekering diefstal

Ik ben van plan om een muuranker te gaan plaatsen en daar de barbecues aan de ketting te gaan vastleggen.
Met vakanties en langere periodes van afwezigheid gaan ze toch al de schuur in, maar voor dagelijks gebruik van fietsen e.d. in combinatie met te weinig schuurruimte is het nu voor mij niet haalbaar om ze elke dag in de schuur te zetten.
 
Op het moment dat iemand mijn achtertuin inkomt krijg ik een berichtje van mijn camerasysteem dat ik bezoek heb. Terugdenkend aan hoeveel tijd het mij kostte om dat ding in het meubel te krijgen denk ik dat ik genoeg tijd heb om een ieder die hem weg wil halen persoonlijk te verwelkomen :cool:;)
 
Die sloten met die kettingen zijn waardeloos. Met een beetje betonschaar en dan hoeft het helemaal niet zo'n grote te zijn is hij zo doorgeknipt. Beter is het om de plaats beter afsluitbaar te maken en lichtsensoren met een grote ledstraler. Zodra er een ongenode gast komt staat die vol in het licht. Gelegenheids dieven die stelen meestal geen kamado. Als ze je q's komen stelen zijn ze voorbereid en ervaren. Die schrikken dus echt niet van je ketting en slot. Wel worden ze niet graag gezien. Maar als men werkelijk wil, dan is alles te stelen. :-(
 
Hou er ook rekening mee dat de meeste hangsloten, en dan bedoel ik die klassieke koperen met beugel waardeloos zijn, met een hamer en schroevendraaier of ander stuk metaal sla je die zo open.
 
Die sloten met die kettingen zijn waardeloos. Met een beetje betonschaar en dan hoeft het helemaal niet zo'n grote te zijn is hij zo doorgeknipt. Beter is het om de plaats beter afsluitbaar te maken en lichtsensoren met een grote ledstraler. Zodra er een ongenode gast komt staat die vol in het licht. Gelegenheids dieven die stelen meestal geen kamado. Als ze je q's komen stelen zijn ze voorbereid en ervaren. Die schrikken dus echt niet van je ketting en slot. Wel worden ze niet graag gezien. Maar als men werkelijk wil, dan is alles te stelen. :-(
Er zijn toch wel redenen om je Q vast te zetten. Voor de verzekering (mits dit in je dekking zit) Een goede ketting, b.v. waar je een motor mee vastzet, zijn gesmeed en daar breekt je bek van je betonschaar op. Natuurlijk kan je hem doorslijpen maar dat maakt geluid en duurt even. Licht met een camerasysteem houd niets tegen maar legt alleen maar vast. De doorgewinterde crimineel vermomt zie en is dan lastig te pakken.
Mijn advies zet je Q vast met een goede ketting en goed slot. Zet lampen op een bewegingsmelder en een camera. Niet waterdicht maar je slaapt er wel beter van. Nu weet ik het een en ander over sloten en er zijn mensen die bijna elk slot open krijgen. Meer weten kijk eens hier https://toool.nl/Toool
 
Licht met een camerasysteem houd niets tegen maar legt alleen maar vast.
Bijna alle camerasystemen geven tegenwoordig gelijk aan als er beweging is. Ideaal. Verder kan inderdaad alles gestolen worden. Het houdt een keer op....
 
Een hond doet wonderen en je hebt meteen een gezellig maatje erbij

Helaas sinds verleden jaar niet meer bij ons na bijna 15 jaar maar was zeker niet inzetbaar voor beveiligen. Zelfs een vlieg liet ze met rust.

nina.jpg



En deze moet het nu alleen voor zijn rekening nemen maar heeft meer oog voor lekkers, de bal en katten.

kinky.jpg
 
Beetje laat maar vragen horen in de rookkamer, niet in tips,trick, en tutorials. Verplaatst
 
Er zijn toch wel redenen om je Q vast te zetten. Voor de verzekering (mits dit in je dekking zit) Een goede ketting, b.v. waar je een motor mee vastzet, zijn gesmeed en daar breekt je bek van je betonschaar op. Natuurlijk kan je hem doorslijpen maar dat maakt geluid en duurt even. Licht met een camerasysteem houd niets tegen maar legt alleen maar vast. De doorgewinterde crimineel vermomt zie en is dan lastig te pakken.
Mijn advies zet je Q vast met een goede ketting en goed slot. Zet lampen op een bewegingsmelder en een camera. Niet waterdicht maar je slaapt er wel beter van. Nu weet ik het een en ander over sloten en er zijn mensen die bijna elk slot open krijgen. Meer weten kijk eens hier https://toool.nl/Toool
Persoonlijk blijf ik erbij dat een gelegenheids dief niet zomaar met je kamado gaat slepen. Die zet geen auto op je oprit. een gelegenheids dief steelt dingen die gemakkelijk weg te halen zijn zonder dat hij er veel moeite voor moet doen. Als je je plaats goed afgesloten hebt dan komt hij er al niet zomaar mee buiten de poort. De gemiddelde kamado is bijna niet te tillen door 1 persoon. Een 57er weber is dan wel te tillen qua gewicht, maar is lastig te dragen. Rollen willen ze met beiden niet omdat de hele buurt meteen wakker is van de herrie die dat maakt. Een gelegenheidsdief komt binnen, pakt wat hij kan pakken en is weg. Licht schrikt dieven af, ze staan meteen vol in het licht en iedereen ziet dat er licht aanspringt. Als je hem voor de verzekering aan de ketting moet leggen dan zou ik het geheel maken zoals ze willen. Maar ik denk niet dat hij er werkelijk vaak aan vast zou liggen. Ik ben ervan overtuigd dat goede sloten op de toegang van je tuin en goede verlichting op bewegingsmelders de beste beveiliging zijn.
 
Heb voor deze beveiliging gekozen. Zien ze lekker niet wat er onder zit🤔
bgehoes.jpg


Zonder gekheid. Ons achterom is afgesloten middels een slot en schuiven. Moeten ze hele hap over de schutting tillen van 2 meter hoog of de deur intrappen. Maar goed hier in Gouda is het vaak mis want bij onze overburen zijn de door een raam te forceren binnen gekomen en hebben de hele boel overhoop gegooid.
 
Als een Primo oval XL in een rubberbootje past dan kunnen ze een poging wagen maar ik denk dat het rubberbootje dan een onderzeeboot wordt
 
Ik heb mijn Kamado Joe II ingebouwd in een buitenkeuken. Je zou hem er uit kunnen tillen. Moet wel met 2 man dan maar het is mogelijk want hij is er ook ingekomen. Nu heb ik bedacht aan de achterkant van de Kamado een hoek-anker te lijmen (dat is toch uit het zicht) en dan vervolgens een staalkabel aan te sluiten met alarm. (ook als je de kabel doorknipt gaat deze loeien) Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat voor soort lijm zou ik moeten gebruiken?
Hoor graag ideeën en/of ervaringen. Onderstaand een beetje een idee met wat ik bedoel.

hoekanker.jpg


alarm.jpg


Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Zou zekers eerst controleren of er geluid uit komt als de kabel doorgeknipt word, nu schrijf je schijnt
 
Zou zekers eerst controleren of er geluid uit komt als de kabel doorgeknipt word, nu schrijf je schijnt
Op de website staat vermeldt dat deze afgaat als je de kabel doorknipt.
 
Dan word er in ieder geval gewaarschuwd
Hopelijk dat het helemaal niet nodig is natuurlijk maar is het in ieder geval preventief en weten de verdachten dat er een alarm af gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan