BasBQ
Beef en Steak

Betere luchtcirculatie Masterbuilt kamado

MB2020

Vuurmaker
Berichten
90
De afgelopen periode heb ik wat problemen ervaren met de luchtcirculatie van de masterbuilt. De gaatjes in het houtskool rooster zijn naar mijn idee erg klein. Wanneer ik houtskool hergebruik brokkelen er vaak kleine stukjes af. Bij het bakken van pizza gebruik ik sowieso liever goedkoop houtskool met veel gruis. als gevolg had ik problemen om de boel op temperatuur te krijgen.

nu weet ik dat er die dure rvs manden zijn, maar met als enige doel een betere luchtcirculatie dacht ik: dat kan goedkoper!

via Ali een rvs rooster besteld en deze onderop geplaatst. Werkt vele malen beter!

voor mensen die geen houtskoolmand hebben kan ik het zeker aanraden!

7FA6D625-B80A-4A8D-8010-314033C2D8FE.jpeg


CB22E59E-78A5-4D94-8901-CF09FB7CA69B.jpeg
 
Zou de oorzaak van een niet hoge temperatuur ook niet kunnen liggen aan het goedkope houtskool met veel gruis? Ik heb echt nooit problemen met pizza's op m'n masterbuilt. Eerder dat ie doorschiet naar 450 als ik even niet oplet
 
Het ligt zeker ook aan de houtskool met gruis. Zodra het eenmaal wat vuur heeft gaat het wel en word het ook heet richting 450 inderdaad. Echter duurde het soms wel een uur voor hij een beetje op gang kwam. Dat probleem heb ik nu niet meer.

Ik vind het gewoon zonde om 3/4x pizzas te kunnen bakken van een zak houtskool van 25 euro
 
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo veel houtskool kwijt aan 4 pizza's.
Over welk tijdsbestek hebben we het dan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Bedankt voor de tip. Zijn de spijltjes alleen niet heel erg dun?
 
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo veel houtskool kwijt aan 4 pizza's.
Over welk tijdsbestek hebben we het dan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ik ook niet. Als ik hem helemaal vol gooi kan ik 8 pizza's bakken op 350 en dan is ie iets meer dan half leeg daarna. Gebruik een mix van dammers en black ranch
 
De spijltjes zijn niet zo dun als lijkt op de foto. Het is een stevig ding en zit best wat gewicht in.

Ik bedoelde 4 sessies ipv 4 pizzas, maar ook dat is misschien wat overdreven. Neemt niet weg dat ik het wel zonde vind van het mooie houtskool. Het goedkope spul brand net zo hard.
 
De spijltjes zijn niet zo dun als lijkt op de foto. Het is een stevig ding en zit best wat gewicht in.

Ik bedoelde 4 sessies ipv 4 pizzas, maar ook dat is misschien wat overdreven. Neemt niet weg dat ik het wel zonde vind van het mooie houtskool. Het goedkope spul brand net zo hard.
Mooie oplossing dan en fijn dat het helpt.

Misschien is een linkje nog handig?
 
Ik ook niet. Als ik hem helemaal vol gooi kan ik 8 pizza's bakken op 350 en dan is ie iets meer dan half leeg daarna. Gebruik een mix van dammers en black ranch
Ik was de laatste keer voor 4 pizza's achter elkaar idd max een kwart kwijt. Van 3 kg houtskool (?).
Dat was met opstoken tot moment schuiven dicht een uur max 1,5 uur

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
De prijs is natuurlijk mooi, maar ik zweer echt bij de kickash basket.
Dit is m.i. echt de beste upgrade die je kunt hebben. Zoveel makkelijker om heel dat mandje er uit te nemen, uitschudden en weer terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan