BasBQ
Beef en Steak

Belofte inlossen met sat? ajam

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.109
Hoi bbq collega's.
Het is al weer lang geleden dat ik iets geplaatst heb, dus werd het weer eens tijd.

Waarschijnlijk kennen jullie dat wel: familie en vrienden, die weten dat je lekkere dingen van de q kan toveren, die vrienden en familie die heeeeeel duidelijk aangegeven dat ze ook van lekker eten houden.  :-?
En tja, daar moet je natuurlijk af en toe aan toegeven, wat overigens heel erg leuk is.
Het geeft ook altijd weer een goed gevoel als je aan de reacties merkt dat men verbaasd is wat je allemaal met de q kan EN als men het daarna proeft.

Vandaag was zo een middag /avond. De visite was beloofd dat ze sat? zouden krijgen zoals ze deze nog nooit geproefd hadden. (lees: men weet niet anders dan sat? zijn toch die stokjes in een grote bak pindasaus bij een lopend buffet  :-O.)

Als voorgerecht gekozen voor avocado, bestrooid met pezo, een paar zalmsnippers erin en daar bovenop een eitje. (recept komt van dit forum)
Hoofdgerecht zoals genoemd sat? ajam. Recept van DanBras  :) Hierbij een lekkere eenvoudige nasi gemaakt.
Dessert een gegrilde ananas schijf met een plakje zelfgebakken cake en een paar bolletjes sorbetijs. Na aanleiding van een ander topic hier ergens een sausje erbij gemaakt van honing, chilisaus en een scheutje citroensap. Ik dacht, gewoon ff proberen  :D

Hieronder volgen de foto's,anders niet gebeurd natuurlijk

Voorbereiden avocados


Klaar voor de q


Klaar


Sat? op de q. Ruim voldoende, want je wilt genoeg hebben. En als er over is, is dat nou niet bepaald erg  :D
De q overigens flink ingepakt want van eerdere sessies geleerd dat deze heerlijke zoete marinade behoorlijk kan carameliseren aan de binnenkant van de ketel  :(


Bordje opgeleukt met zoete punt paprika, verse koriander en lente ui.



Er werd weinig gesproken aan tafel  :D
En wat smaakte dat jupke er goed bij  :p


En dan de ananas grillen


Het dessert
Opmaak had beter gekund, maar had daar even de puf niet meer voor  :)




Het was een zeer gezellige en geslaagde middag en avond. De avocado is hier een blijvertje. De sat? was en is en zal altijd een blijvertje blijven en het nagerecht was ook erg lekker.
Geweldig om de visite te "verzieken".  Ook zij zullen niet zo snel meer een sat? uit een pindasaus bak meer pakken  :D
Missie geslaagd  B-)

Bedankt voor het kijken

Rick

 
Lekker hoor!
 
Maccie zei:
Ziet er heerlijk uit.


Jij ben wel fanatiek met de alu folie in je Q

Ja, inderdaad. Normaal niet hoor, maar vorige keer met hetzelfde gerecht Is er wat marinade in de ketel gedruppeld, waarna de suikers behoorlijk moeilijk te verwijderen waren. Kon zelfs amper de schoepen gedraaid krijgen.
 
prima maaltijd geweest
 
Mooi zeg, leuk idee van die avocado.
 
Ziet er top uit!  :D
 
Begrijp het best hoor dat jou familie, vrienden en vage kennissen hints geven dat zij ook van lekker eten houden.
Dat ziet er top uit hoor.
Had ik al aangegeven dat ik ook van lekker eten hou??
 
Ziet er lekker uit!

 
Terug
Bovenaan Onderaan