Beef en Steak

Beetje Pulled Pork

Kyrti

Pitmaster
Een tijd geleden had ik wat restjes ingevroren voorraad pulled pork aan mijn vader gegeven. Hij en zijn vrouw waren daar helemaal lyrisch over, afgelopen weekend maar voor zijn verjaardag een nieuwe voorraad voor hem gemaakt (en uiteraard zelf ook van gegeten).

Een mooie Heyde Hoeve Boston butt van ca. 4kg als startpunt en je kan al bijna niet meer misgaan
1000007890.jpg

1000007909.jpg

In de Albert Heijn zag ik een zeer scherp geprijsd potje Pulled Pork rub staan van AH huismerk. Aangezien ik thuis al 600 verschillende potjes rub en kruidenmixen heb staan heb ik deze uiteraard ook meegenomen. Hij is me goed bevallen, het had een lekkere pit!

1000007922.jpg

Een tijdje onderweg... Bedankt voor de tip over het Action dienblad! Past echt perfect. Geen idee meer wie de tip recent hier gaf, maar ik had er gelijk 2 gekocht.

1000007924.jpg

Uiteraard moest ik mezelf met al die hitte goed hydrateren...

1000007945.jpg

Het eindstation was met 94° wel weer bereikt.

1000007946.jpg
1000007952.jpg

Na een half uurtje ingepakt rusten de boel uit elkaar getrokken. Dat ging zeer makkelijk! Beetje bbq saus en wat extra rub er doorheen gemixed en klaar om af te koelen voor het portioneren en invriezen!

1000007954.jpg

Uiteraard moest ik zelf ook even proeven. Lekker met wat zelfgemaakte coleslaw en een zachtgeprutteld rood uitje.

Pa was er erg blij mee!

Lekker, dat moet gesmaakt hebben!

Mooi stuk gemarmerd vlees, was dit een stuk met bot of zonder bot? technisch gesproken de nek.

Even een kleine twijfel over wat ik dit weekend eens wil de maken.... en nu weet ik het! Ziet er heerlijk uit

Ik wil wel geloven dat pa blij was. Ziet er heerlijk uit.

Mooi gedaan.

Boston Butt van de heijde hoeve is een heel mooi stuk vlees hiervoor.

Duroc als ik me niet vergis.

Ziet er prachtig en smakelijk uit!!

Het ziet er weer heerlijk uit, Ik heb me van de week ook prima vermaakt met een mooi stuk procureur, blijft een heerlijkheidje om dat klaar te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan