BasBQ
Beef en Steak

Beef Jerkey

 

Lankie010

Gemarineerd
Berichten
1.578
Vandaag weer eens batch beef jerkey gemaakt.
Altijd weer te snel op hier.
Rosbief 24 uur gemarineerd in marinade (worschestersaus,hoisinsaus, uipoeder,knoflookpoeder, peper en chilipoeder).
De rosbief in plakken gesneden en verdeeld over rooster en verhoger.
Green egg op 70 graden gemiddeld voor ongeveer 5 uur.
Twee blokken appel rookhout toegevoegd.

Run is redelijk stabiel gegaan

Groetjes Erwin

20220514_152551.jpg


20220514_152659.jpg


20220514_162740.jpg


20220514_181102.jpg


20220514_195417.jpg
 
Zie dat hij in verkeerde groep staat.
Weet niet hoe ik hem verplaats naar low en slow
 
Beef Jerkey kan erg lekker zijn, zeker als je ze zelf maakt. Commerciele uit de winkel zijn meestal niet lekker, al heb ik een keer erg lekkere commerciele Biltong (zuid afrikaanse benaming) van Kudu gegeten en die was erg lekker.
Deze ziet er ook al zeer smakelijk uit.
Ik verplaats hem even naar L&S.
 
Beef Jerkey kan erg lekker zijn, zeker als je ze zelf maakt. Commerciele uit de winkel zijn meestal niet lekker, al heb ik een keer erg lekkere commerciele Biltong (zuid afrikaanse benaming) van Kudu gegeten en die was erg lekker.
Deze ziet er ook al zeer smakelijk uit.
Ik verplaats hem even naar L&S.
Dank je wel voor verplaatsen
 
tweede beef jerky in een paar dagen. Ik moet dit echt een keer proberen. Dit ziet er zo lekker uit!
 
Het kan dus blijkbaar wel met dit weer. Ik dacht dat het met deze temperaturen buiten, moeilijk zou zijn om de KJ op 70° te kunnen houden.

Binnenkort nog maar eens proberen dan. Want was al van plan om eens een batch in de voedseldroger te maken. Maar dan zit er geen rooksmaak in.
 
Het kan dus blijkbaar wel met dit weer. Ik dacht dat het met deze temperaturen buiten, moeilijk zou zijn om de KJ op 70° te kunnen houden.

Binnenkort nog maar eens proberen dan. Want was al van plan om eens een batch in de voedseldroger te maken. Maar dan zit er geen rooksmaak in.
Die rooksmaak kan je dan wel krijgen door wat liquid smoke toe te voegen aan je marinade.
Maar lijkt me toch leuker om beef jerky in je ei te maken ipv in een voedseldroger
 
Terug
Bovenaan Onderaan