BasBQ
Beef en Steak

BCT Beer Can Turkey

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Deze kerst had ik moeders belooft de kalkoen te maken.
Had bij Beef&Steak de kerstkalkoen besteld en het idee was om deze (wederom) naar recept van Noskos te gaan maken.
Hierin ben ik me pas op zondagavond gaan verdiepen om tot de conclusie te komen dat ik eerder had moeten beginnen om hem kerstavond gereed te hebben. Aangezien tijd nog steeds niet te koop is was er dus een nieuw plan nodig en wat is een kalkoen, juist, een grote kip!

Beer Can Turkey was dus het plan..

Eerst de kalkoen van zijn interne zaken ontdaan om hem vervolgens met een lekkere BBQ rub in te smeren, niks bijzonders overigens.
Heb na wat googlen deze instructies gebruikt : http://www.cookingforengineers.com/recipe/144/Smoked-Beer-Can-Turkey

Het grote bierblik wat genoemd wordt kon ik helaas nergens vinden maar een blik hotdogs bood de uitkomst.
Hieronder de foto's hoe deze dame op haar blikje hotdogs heeft gezeten!

Het resultaat was top al waren de filets droger dan ik had gehoopt. De poten daarin tegen waren super.
Nu hopen dat dit een kalkoen ook telt voor een Tokkie! ;)

IMG_2551_zpsdd1c9d1c.jpg


IMG_2552_zpse1186869.jpg


IMG_2554_zps65cc4c82.jpg


IMG_2555_zps11f838ed.jpg


IMG_2564_zpsa0091587.jpg
 
Dat wordt geen tokkie,maar een TOK.
 
haha zo kan het ook ;)
 
Hmmmmm, geen kip, geen bierblik, maar van mij mag je hier ook een Tokkie voor krijgen hoor!  :)

Het plaatje ziet er in ieder geval zeer smakelijk uit!
 
Nosmo zei:
Hmmmmm, geen kip, geen bierblik, maar van mij mag je hier ook een Tokkie voor krijgen hoor!  :)

Het plaatje ziet er in ieder geval zeer smakelijk uit!

Maar er zat wel bier in ;)
 
Tokkie komt er aan! Ik vind hem mooi hoor!! :D
 
dat ziet er uit als een heerlijke kalkoen, gefeliciteerd met je tokkie  ;)
 
Super, van harte met je Tok!
 
Tokkie staat er bij hoor!
Dat droge van de filets verhelp je door te brinen. Ook de filets terugkoelen door er een half uurtje een zak ijs op te leggen scheelt een berg. Op die manier zijn de filet en de poten tegelijk klaar en droogt de borst niet te veel uit omdat hij eigenlijk te heet wordt.
 
Die dame zit er mooi bij.
 
Jeeh, TOKKIE!!! Mijn trio is compleet ;D

Nu hopen dat mijn foto in de fotowedstrijd ook nog een cameraatje brengt deze maand, zou een mooie afsluiter van 2012 zijn ;)
 
Zeker een mooie tokkie waard.
 
Gefeliciteerd met de Tok . Ziet er goed uit.
 
Mooi hoor, gefeliciteerd met je TOK
 
Terug
Bovenaan Onderaan