BasBQ
Beef en Steak

BCC (in dit geval CCC) ๐Ÿ˜‰

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
In alle eerlijkheid, deze label Rouge kip van Beef en Steak stond niet op de boodschappenlijst, maar ik moest nog โ‚ฌ10,- voor gratis verzending. Toen kwam deze vrolijke vriend voorbij en dacht ik; Hey! Dat kan ook! En zo geschiedde.

Gisteren al een heerlijke (al zeg ik het zelf) Mexicaanse Mole saus gemaakt op de Q, voor bij deze kip. Na een dagje staan wordt ie nog lekkerder en zo had ik niet een gevoel van druk oid tijdens deze heerlijk ontspannen sessie. Met uiteraard het kleine Souchefke weer van de partij ๐Ÿ˜…

BE860A8F-79A3-4C60-ADEA-3EEA066C3EFA.jpeg


De rub die ik maakte was een verbastering van een YT-kok genaamd Ralph ๐Ÿ˜‰ Zijn idee van komijn vond ik een goeie ingeving, tezamen met een flinke dot gerookte paprikapoeder is dat voor mij toch wel dรฉ basis van een kiprub ๐Ÿ˜Š

Onze kleine vriend zijn scrubje gegeven, eerlijk, dat stond hem prima! Het blikje heb ik halfleeg gemaakt en er een flinke schep rub bij gedaan.

45CBB228-3B49-4C82-BB9C-A643130F651A.jpeg


Ik had al verscheidene BCC videoโ€™s/recepten bekeken; what (beer) can I say? Ik hou van research ๐Ÿ˜‰. En was wel wat huiverig om het blikje erin te krijgen daar sommige er nog wel eens wat moeite mee hadden. Maar zoals de legendarische worden van Ralph, iets met spugen, dacht ik ๐Ÿ˜‚ Dat hoefde gelukkig niet! Na een seconde of wat zat deze chicken mooi in een pose.

Mโ€™n souschefje zei, nadat de kip zat; โ€œHey, dat lijkt wel een poppetje, papa, toch?!โ€ Geef, dr eens ongelijk ๐Ÿ˜‚ Onthoud die opmerking voor later ๐Ÿ˜‡

Omdat ik de vetten graag wilde opvangen voor de groenten (paprikaโ€™s en sjalotjes), heb ik de hele toestand in een skillet gezet.

EAAE5D5B-138E-4417-9EC5-80E9D07BF67E.jpeg


De Q op 150 graden, Meater in de borst, kersenrookhout erop en gaan met die kip! (Wat een plaatje blijft die Urban toch! ๐Ÿฅฐ )

B17ABAA3-ED8B-4AE4-8463-CB2DAF204CD9.jpeg


Na 50 minuten zat ik op 40 graden. Ik koos er voor om hem nog wat te besprenkelen met appelsap voor de smaak en een mooie bark. Achteraf een prima idee ๐Ÿ˜„

07F89F71-3233-4E29-84AD-3249DB79DD57.jpeg


De Q naar wat hogere temperaturen geleidt, te weten 180 graden. Na 1,5 uur gaf Mr. Meater aan dat de kip klaar was. Het resultaat, ach, wat hebben we toch een mooie hobby ๐Ÿ˜

66F8BF04-D1CA-4EE5-91CB-4E3223F3F837.jpeg

9106707A-6179-48C3-BF4D-7D26FD8F17BF.jpeg


Zo dan! Dit moeten we vaker doen, was de eerste gedachte na een hap. Ook het souschefje wilde proeven, met de memorabele woorden; โ€œpapa, mag ik een stukje arm?โ€ ๐Ÿ˜‚ Ze vond het heerlijk. Het woordje โ€œmeerโ€ werd veelvuldig gebruikt! ๐Ÿ˜‰

AEA47C53-8D71-4EF6-96C9-100367DF28B4.jpeg

0E895E38-D9F4-4B2E-9A1E-727695537537.jpeg


Snel de borden gepakt, zo goed als het kan nog opgemaakt (werd het toch nog even stressen ๐Ÿ˜…) en uitgeserveerd. Het was smullen! De Mole in combinatie met de kip en de in kippenvet gegaarde groenten maakten het tot een ware smaaksensatie. Bij gebrek aan krieltjes nog wat Vlaamse friet erbij. Zeg nou zelf, welk kind (of volwassene ๐Ÿ˜‰) wordt daar niet vrolijk van ๐Ÿคญ

F44917AF-D9E4-4424-93DC-394B93AC38C7.jpeg


6DDCB595-5D11-43A2-BE84-347DEE0834D3.jpeg


Tot een volgende run en bedankt voor het lezen en kijken ๐Ÿ™๐Ÿผ En zoals altijd, tips opmerkingen, dansjes, etc. Ze zijn allemaal welkom!

Ps. Helaas vergeten fotoโ€™s te maken van de bereiding van de Mole (roosteren van noten, tomaten, ui, knoflook etc. op de Q). Anders had ik hem wellicht kunnen gebruiken als inzending voor de fotowedstrijd.. (voor degene die het niet weten; Mole is een saus met chocola als belangrijk ingrediรซnt. Zeker de moeite waard eens te maken ๐Ÿ˜‰ ). Enfin, we zien wel ff ๐Ÿ™๐Ÿผ
 
Laatst bewerkt:
Jahoor wil hier wel een dansje voor doen (y) ๐Ÿ”ฅ
Ziet er erg lekker uit!
Leuke repo!
 
Haha! Ik wacht de video af (kunnen hier videoโ€™s gepost worden? ๐Ÿค” ).

Bedankt en bedankt, beste man! ๐Ÿ™๐Ÿผ
Hahaha ja goede vraag, denk van niet anders had ik dat wel eens voorbij zien komen......
 
Wat een stoere dame, welkom bij de Tokkies.
 
Wat een stoere dame, welkom bij de Tokkies.
Haha! Ja echt he, de schat ๐Ÿ’œ Ah top, thanks! Op naar de Piggie. Maar eerst, de vriezer moet nog leeg (afspraak met moeder de vrouw ๐Ÿ˜‚)
 
Je bedoelt je dansje? ๐Ÿ˜‚
Jij zit hier al wat langer dan ik, dus ik denk hetzelfde als jij in deze ๐Ÿ˜‰
Oja nog gefeliciteerd met je tokkie, je hoort er nu echt bij hoor!
 
Dom dom dom , mijn opa zei altijd, kip moet je met z'n 2en eten, jij en de kip.. Hahahha

Nee hoor, kids de waarde van goed bereid eten laten zien en proeven is goud waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dom dom dom , mijn opa zei altijd, kip moet je met z'n 2en eten, jij en de kip.. Hahahha

Nee hoor, kids de waarde van goed bereid eten laten zien en proeven is goud waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Beide stellingen volledig eensch! ๐Ÿ˜‚
 
Gefeliciteerd met de sticker! Ik vind het een geweldige reportage, zo zie ik ze graag :)
 
Gefeliciteerd met de sticker! Ik vind het een geweldige reportage, zo zie ik ze graag :)
Ah bedankt voor het compliment! De volgende wordt weer zo, dat beloof ik ๐Ÿ˜‰
 
Mooi verslag en een mooi kippetje. Leuk ook dat dochterlief zo enthousiast is. Er is weinig leukers dan met je spruit rond de barbecue bezig te zijn . Ga zo door !
 
Mooie kip met een mooi recept. Dit zal zeker gesmaakt hebben. ๐Ÿ˜‹

Je bent me net voor met dit recept. ๐Ÿคซ
Toevallig gisteravond bij elkaar gezocht voor de fotowedstrijd. ๐Ÿง
 
Mooie bereiding met dito resultaat.
 
geweldig gedaan weer. heb erg genoten van je verslag, en zo te lezen jij ook. Het plezier is duidelijk herkenbaar.
mooi gedaan weer en lekker kippetje.

en alleen al voor die vlaamse frieten kunde me wakker maken. lekker man.
gefeliciteerd met je kippie, terecht verdiend
 
Erg leuk verslag van een mooie BCC.
Zo zien we ze hier graag met veel foto's van begin, op de BBQ, en het eindresultaat. TOP.(y)
Gefeliciteerd met je welverdiende Tokkie.
 
Wauw mijn complimenten wat een schitterende en kleurrijke reportage๐Ÿคฉ en die opmerking van je dochter "mag ik een stukje arm"๐Ÿคฃ geweldig
Gefeliciteerd met je Tok๐Ÿฅณ
 
Mooi verslag en een mooi kippetje. Leuk ook dat dochterlief zo enthousiast is. Er is weinig leukers dan met je spruit rond de barbecue bezig te zijn . Ga zo door !
Helemaal mee eens! Zo wordt je hobby nog leuker ๐Ÿ˜Š
 
Mooie kip met een mooi recept. Dit zal zeker gesmaakt hebben. ๐Ÿ˜‹

Je bent me net voor met dit recept. ๐Ÿคซ
Toevallig gisteravond bij elkaar gezocht voor de fotowedstrijd. ๐Ÿง
Ik kijk uit naar jouw bereiding dan ๐Ÿ˜Š
 
Terug
Bovenaan Onderaan