BasBQ
Beef en Steak

BBQ place

G

GNC

Gast
Ik weet niet of het hier goed staat....
Zoniet dan hoor ik het wel...

Even een update over de bouw van mijn BBQ plekje...
Als eerste hebben we de tuin leeggehaald en alle planten weggehaald.

Daarna was de schutting aan de beurt:eek:
wat stond dat ding vastgegroeid met de klimop
5EDA949B.jpg

De kliko gevuld en die van twee buren ook volgestampt met afval van de schutting/klimop:shock:
Gelijk s'middags de zooi afgevoerd met de bus en aanhanger van de zaak en schoongemaakt voor de volgende klus.
Het straatwerk: Met geluk 90 tegels voor niks op kunnen halen bij iemand in de buurt die er van af moest.
Dus samen met een maatje gelijk opgehaald en bij mij thuis gebracht.
Die dag niks meer gedaan want we waren alle twee helemaal opgebrand... tijd voor een biertje of 2...
De volgende dag begonnen aan het straatwerk en ook afgemaakt.
10E425EC.jpg

Wederom na het werk bier tijd.....:)
De twee dagen daarna maar ff vakantie gehouden met vrouw en kinderen...... naar het strand e.d...
Vandaag weer verder gegaan met het framewerk.:sweatingbullets: Het weer was vandaag heerlijk om in te werken en ik ben erg opgeschoten vandaag...
56011CF6.jpg

Nu is het weer tijd om ff te chillen...

Maandag waarschijnlijk de steigerhoutenplanken halen en de dakbedekking...
reportage word vervolgd..

Groetjes Danny
 
Dat wordt een hele mooie BBQ stek, ben benieuwd naar het resultaat.
Succes met de volgende stap!! ik hou het in de gaten :)
 
Dat wordt een aardig bouwwerk!
 
dat gaat een mooi stekkie worden, ik ben benieuwd naar het eind resultaat
 
Mooi hoor, een vaste plek om te bbq-en en om droog te staan.
 
Zo eindelijk tijd om ff het resultaat te plaatsen van twee weken hard werken aan mijn plekkie.
AAA104D1.jpg

F83B1841.jpg

B49B95C5.jpg

69B7CD15.jpg

Aan stroom zal ik ook zeker niet te kort komen, er zitten 6 stopcontacten in zodat ik nooit zonder zit :p
Ondertussen al een stuk of 6 keer erin geQed en hij bevalt prima.....
Er blijft bijna 0,0% rook in staan...
Op naar het volgende project, een tuintafel van 2 bij 1 meter...
Daarna een bord maken voor mn hokkie en de aankleding afwerken.
 
Mooi hoor! Maar als ik kijk en ik zie ze je golfplaten en nagenoeg geen afschot vrees ik dat met de eerste goede regenbui het water op de naden naar binnen loopt, of heb je die afgekit?
 
noskos zei:
Mooi hoor! Maar als ik kijk en ik zie ze je golfplaten en nagenoeg geen afschot vrees ik dat met de eerste goede regenbui het water op de naden naar binnen loopt, of heb je die afgekit?

Het afschot is van voor naar achter (lees dakgoot bij de schuur) een kleine 4 cm.
Das meer dan genoeg om het water af te voeren.
Het is al getest en er komen maar drie druppels binnen.
Als er weer tijd is dan ga ik nog ff kit halen en voor de zekerheid alles nog afkitten.
 
mooie bbq plek! Dat is echt genieten!
 
10 cm per meter is een beetje een vuistregel, maar de fabrikanten van sommige bitumenplaten adviseren zelfs 17cm per meter. Not to piss on your parade, maar het zou zonde zijn als het als een gek lekt ;)
 
noskos zei:
10 cm per meter is een beetje een vuistregel, maar de fabrikanten van sommige bitumenplaten adviseren zelfs 17cm per meter. Not to piss on your parade, maar het zou zonde zijn als het als een gek lekt ;)

het heeft de eerste stortbuien al overleeft...
er komen maar een paar drupjes doorheen en die worden nog dichtgekit.

maar bedankt voor je bezorgdheid en tips... ::)
greets danny
 
Ik heb net samen met mijn broer een schuur gebouwd voor de kart van mijn nichtje, vandaar de parate kennis :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan