BasBQ
Beef en Steak

BBQ hoek

Maarten-B

Vuurmaker
Berichten
65
Hi all,

Graag stel ik me even voor, ik ben Maarten uit het mooie gezellige Twentse Oldenzaal. Ik ben een gezelligheids BBQ-er die vaak met feestjes achter het vuur staat, maar graag dit wil uitbreiden naar meer dan alleen maar vlees.

Dus met veel interesse volg ik hier diverse topics al een tijdje. Ik denk dat veel anonieme BBQers met veel aandacht en bewondering alles lezen en alle beschreven ervaringen omzetten in hun eigen achtertuin. Zo ook ik, maar wil uit de anonimiteit en bijdragen aan dit mooie forum.
En natuurlijk jullie feedback meenemen in de verdere bouw van mijn BBQ hoek in mijn achtertuin.

Toen in het huis kocht 3 jaar geleden zag ik gelijk in de tuin een mooie hoek voor een buitenkeuken.

Ik heb gekozen voor een kleine overkapping achter in de tuin vlakbij een mooie grote boom waar je lekker zomers in de schaduw kan zitten. Een grote overkapping hebben we al aan de woning vast zitten.

Zo begon jk twee maanden geleden na wat schetsen aan de overkapping.
Eerst een lelijke oude vlonder weg en de restanten van de oude schuur.
9ab07222c5b0d144fe8561dda326a507.jpg


En na veel scheppen en kuieren een terras gelegd en de betonpoeren geplaatst.
606a4bba639473f4157bd4b3b12e1d35.jpg


Het opbouwen kan beginnen
Hout besteld bij Kienhuis @Losser.
15x15 balken voor de liggers en staanders.
Als (wat ik denk) gereedschapsfanaat en hobby klusser, moet dit me wel lukken.
9dd9f8b56ee84b49b1055a4073dd452c.jpg


Staanders en liggers plaatsen met wat hulp uiteraard.
d14a1c0aa6fd0755074a8acae2bd7896.jpg


Boeg delen en elektra en achterwand
Ik heb gekozen voor een dicht plafond met spotjes omdat de overkapping waar de eettafel en loungebank staan ook een dicht plafond met spotjes heeft.
034e7d69ecdcaa9c4756673eee85ce02.jpg

a197977b2eb67d19610cb3b2d49707d5.jpg

de0a5eca1d3dfaa12d6736cddb23df9e.jpg


Aflakken kan beginnen en spotjes vast maken.
In de hoeken stopcontacten en in het midden boven aan ook een stopcontact voor eventueel een tv. (Met hulp van een expert)
Verdikking voor een tv beugel is in de wand verwerkt. Dus laat het WK/EK en verdere seizoen van formule 1 maar komen.
6bc76748b5898ce7b6ec05f35b0b6a04.jpg


Nu heb ik een grasveld naast de Bbq, om een afscheiding te maken heb ik stapelblokken besteld en een fundering aangebracht. Hierop kan ik snel een bak maken. De regenpijp laat ik dmv een drainage buis door de bak gaan en uiteindelijk in de grond.
Op ten duur wil ik de bak wit stucken.
274ed874be119daf2f520300181a6cae.jpg

a237697af2187e2c6505babd1a34a0b6.jpg

Na wat hortensia’s verplaatsen ziet het er nu zo uit.
a075ff1a792a3eedb0ce885818337de6.jpg




Nu wil ik gaan beginnen aan een Douglas houten buitenkeuken met een betonnen blad. Mooie keukens heb ik hier al voorbij zien komen en zijn een mooie inspiratie bron. Dank daarvoor!

Zoals jullie kunnen zien heb ik een Borreti Robusto die me erg goed bevalt.
Alleen wil ik deze gaan inbouwen in het betonnenblad.
Zonder de metalen tafels aan de zijkant en de onderkast.

Daarnaast ben ik van plan om een Joe classic 2 of een BGE large in te bouwen. Deze moet ik nog aanschaffen.

Nu zie ik maar weinig mensen die een bestaande losstaande gas BBQ ombouwen tot een inbouw gas BBQ.

Is dit aan te raden of absoluut niet doen en deze te verkopen en een standaard inbouw gas aanschaffen?
Wat ik liever vanwege het gebruiksgemak en kosten plaatje niet graag doe.

De totale breedte van de keuken is 310 cm tussen de palen.
De Borreti is +-90cm breed
En natuurlijk de BGE large +-60cm

Denken jullie dat er nog wel effectieve werkbladruimte over blijft na het inbouwen van deze twee?
En wat denken jullie van het inbouwen van de Borreti.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het genootschap

Mooie locatie om te Qen geworden
De Q toch wel aangehad in de tussentijd om weer op krachten te komen?
 
Heerlijk plekje heb je daar gemaakt! Leuk om je er bij te hebben.
 
Dank je! Je buitenkeuken heb ik als voorbeeld van hoe die van mij moet gaan worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat leuk om te horen! Dat mijn ontwerp voor zoveel mensen als inspiratie zou dienen had ik nooit bedacht van te horen. Laat maar weten als er iets is waarmee ik kan helpen
 
Mooi plekje hoor. Ik heb zelf een Joe II en heb in mijn tafel een tegel 60x60 ingebouwd. Totale werkblad is ongeveer 1 meter. Tafel is 90cm diep. Meer dan genoeg werkruimte.

Suc6 en houd ons op de hoogte.
 
wauw, das een erg mooi bbq plekje geworden. Daar ga je gegarandeerd van genieten
 
Dank jullie wel allemaal, wat vinden jullie van het idee om de Borreti te ontmantelen en in te bouwen in het betonnenblad?

Kan maar weinig “ervaringen“ vinden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan