BasBQ
Beef en Steak

BBQ aanhanger

T

tjeerdmans

Gast
Dag Allen,

Ik ben nieuw op het forum en ben bezig met het bouwen van een BBQ trailer(tje).

Samen met een vriend hebben we afgelopen winter het plan opgevat om een aanhangertje om te bouwen tot BBQ. De hele winter hebben we plannen gemaakt en marktplaats afgestruind naar expansievaten. Een aantal maanden geleden zijn we begonnen met de bouw.

Ik heb twee expansievaten die op de aanhanger komen, een kleinere als fire box en een grotere om in te grillen.

De uitdaging waar we nu mee worstelen is hoe kunnen we een regelaar tussen de twee expansievaten plaatsen die de temperatuur kan regelen.

Idee?n hierover zijn altijd welkom.

ik zou heel graag een paar foto;s van de bouw plaatsen, maar het lukt me met geen mogelijkheid die in dit bericht te krijgen.

 
Na nog een beetje puzzelen, hier dan toch een aantal foto's!

Ik zal proberen hier de voortgang een beetje bij te houden. Tips zijn altijd welkom!
IMG_2505_zps1940ef0d.jpg

IMG_2566_zps0ea31210.jpg


IMG_2588_zps2f0f216a.jpg


IMG_3195_zps1567e02d.jpg


IMG_3196_zps03e2bf39.jpg


IMG_3199_zpsc9f61534.jpg

 
Leuk project. Weer eens wat anders dan al die meterslange trailers die je hier ook langs ziet komen.
 
Wordt inderdaad een mooi project!
 
zie een gelijke zelfbouwer eindelijk.
temperatuur regelen er tussen is moeilijk.
bouw op de zelfde manier rooktonnen.
mijn ervaring met beheersen van de temperatuur is zorgen dat je de deuren in het stookgedeelte en braadgedeelte zowat luchtdicht kan afsluiten.
hierdoor gaat het vuur natuurlijk vanzelf minderen bij gebrek aan lucht.
bij gebruik ik de toepassing vooral om tot smeulen en dus tot roken te komen.
spelen met luchttoevoer en gebruik van hoeveel hout is iets wat je vanzelf gaat aanvoelen.
iedere zelfbouw is weer anders.
 
Dat is alvast een mooi begin!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar van wat er te zien is,.... gaat het helemaal goed komen. :)

Ben ook benieuwd wat jullie ermee van plan zijn!?
 
heel leuk project, ga ik volgen
 
Ziet er nu al leuk uit!
Waar ga je die groene kliko voor gebruiken?  :blush:
 
Ik vind hem nou al schattig. Succes met afbouwen.
 
Bedankt voor de positieve reacties!

De kliko is meer om de maat van het vat aan te geven;-) en de kar gaat gebruikt worden om op locatie te bbq-en. Nu laad ik de wagen vol en rijd ik naar vrienden of familie om te gaan grillen. Dit vind ik altijd een heel gesleep. Als de kar af is hoeft dat niet meer;-)


 
tjeerdmans zei:
Bedankt voor de positieve reacties!

De kliko is meer om de maat van het vat aan te geven;-) en de kar gaat gebruikt worden om op locatie te bbq-en. Nu laad ik de wagen vol en rijd ik naar vrienden of familie om te gaan grillen. Dit vind ik altijd een heel gesleep. Als de kar af is hoeft dat niet meer;-)


Dat scheelt idd weer, maar kun je dan overal achterom of gelijk een feestje voor de hele straat?
Lijkt me zelf ook ontzettend leuk, maar zie enkel het nut er van voor evenementen/wedstrijden ed. Dus leuk om te lezen dat je hem anders gaat inzetten.
 
haha niet overal nee, in mijn eigen tuin kan ik niet komen met de kar. Maar de tuin staat gelukkig al vol met bbq's.

Als er een opritje is dan is het goed he;-) verder zijn er ook in het bos veel plekken waar je met een grote groep kan bbq-en. De bbq plaatsen die daar zijn aangelegd vind ik vies of zijn kapot. Dat is straks ook geen probleem meer.


 
tjeerdmans zei:
haha niet overal nee, in mijn eigen tuin kan ik niet komen met de kar. Maar de tuin staat gelukkig al vol met bbq's.

Als er een opritje is dan is het goed he;-) verder zijn er ook in het bos veel plekken waar je met een grote groep kan bbq-en. De bbq plaatsen die daar zijn aangelegd vind ik vies of zijn kapot. Dat is straks ook geen probleem meer.


Snap het,.. die laatste is idd een goeie en wellicht ook meenemen op vakantie of een weekendje weg. Of een keer uitlenen,.... ;) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan