BasBQ
Beef en Steak

Bavette

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Naar aanleiding van de topic bavette van de lidl vanmiddag 2 bavettes gehaald. Ik hd dit vlees nooit gegeten en verwachtte een kruising tussen ossenhaas en biefstuk. Dat klopte wel een beetje alleen is dit vlees best grof van smaak. Misschien is de kwaliteit niet zo goed of heb ik het niet goed klaar gemaakt. Maar ik was er niet kapot van. Niet dat het niet te eten was, in tegendeel, was meer de textuur van het vlees. Maar al met al toch wel een lekker bordje hoor.
IMG_20150625_170342923.jpg

IMG_20150625_172754779.jpg

IMG_20150625_173156945.jpg
IMG_20150625_174804557.jpg

 
Nou, de foto's zien er goed uit hoor
 
Bavette wel altijd zeer dun en haaks op de draad snijden hoor, anders is het soms flink kauwen.
 
Ziet er goed uit!! Longhaas en Bavette zijn 2 favorieten hier..
 
Op de foto ziet het er mals uit.
 
Babette bij de Lidl, dat moet ik een keer uitproberen. Haal normaal bavetten bij mijn huis-bbq-slager Jan. dit is ene mooie backup mocht ik niet meer op voorraad hebben.


thx voor de tip
 
Ja hier vandaag ook op het menu gehad van de Lidel.
Ik vond ze licht bitter verder vond ik het erg lekker, had jij dit ook ??
 
Ik ga ze NU als lunch bereiden, ben benieuwd.
Vind het overigens wel jammer dat ze gemarineerd zijn....
 
Je zegt dat je ze niet zo lekker vond, op de foto's zien ze er toch wel heel lekker uit... :D
 
Tom Hendriks zei:
Je zegt dat je ze niet zo lekker vond, op de foto's zien ze er toch wel heel lekker uit... :D
niet lekker is een groot woord. Had een soort biefstuk/ossenhaas verwacht. En dat is het niet. Maar verder was het prima te eten hoor.
 
Ik heb ze afgelopen zondag geprobeerd, maar deze is totaal niet te vergelijken met de bavette van de slager. Het is echt een industrieel stukje vlees met weinig smaak. Misschien komt dit ook omdat de bavette van de Lidl al voorgemarineerd is. Afgelopen vakantie in Frankrijk om de dag bavette gegeten en die was echt super dus mijn tip. Koop alleen nog maar bavette bij een slager!
 
Ik haal mijn bavetjes ook gewoon bij de slager. Iets duurder, maar niet zoveel. Maagdelijk ongemarineerd. Super stukje vlees!
 
Zojuist een bavette (grain fed) gekocht van zo'n 1500 gram. Als je het voor het eerst ziet zou je qua structuur niet verwachten dat het zo mals is. Ik heb me wel laten vertellen dat het belangrijk is dat het een graangevoerd rund is, anders kan het een taaier stuk vlees zijn.

Morgen gaat het bij mij weer op de Weber. Het dikke stuk eerst indirect tot 48 graden en daarna afgrillen. Voordat ik het inpak in alufolie peper en zout op het vlees en dan even laten rusten. Ik snij het dan in smalle plakken op de draad.

Van het dunnere stuk snij ik smalle dunne lapjes die gemarineerd op een satestokje gaan. Vervolgens kort grillen en klaar is Kees. De marinade bestaat uit olie, citrussap, peper, zout, peterselie en komijn.

Bavette is hier een blijvertje :)
 
Aldinho zei:
Zojuist een bavette (grain fed) gekocht van zo'n 1500 gram. Als je het voor het eerst ziet zou je qua structuur niet verwachten dat het zo mals is. Ik heb me wel laten vertellen dat het belangrijk is dat het een graangevoerd rund is, anders kan het een taaier stuk vlees zijn.

Morgen gaat het bij mij weer op de Weber. Het dikke stuk eerst indirect tot 48 graden en daarna afgrillen. Voordat ik het inpak in alufolie peper en zout op het vlees en dan even laten rusten. Ik snij het dan in smalle plakken op de draad.

Van het dunnere stuk snij ik smalle dunne lapjes die gemarineerd op een satestokje gaan. Vervolgens kort grillen en klaar is Kees. De marinade bestaat uit olie, citrussap, peper, zout, peterselie en komijn.

Bavette is hier een blijvertje :)
Waar heb je het stukje vlees gehaald?
Bij de meeste slagers in Zoetermeer vind ik het duur of niet de gewenste kwaliteit .
Of ze hebben ?berhaupt niets interessants.
 
Terug
Bovenaan Onderaan