BasBQ
Beef en Steak

Bastard BBQ tafel met betonnen blad

  • Onderwerp starter Martijn84
  • Startdatum
M

Martijn84

Gast
hallo allemaal,

Momenteel ben ik in afwachting van mijn nieuwe Bastard Large welke ik recentelijk besteld heb. Ik ben hiervoor (nog in de begin fase....) ook zelf een tafel aan het maken waarvan ik later de foto's zal delen op dit forum. Het betreft een robuust meubel met balken van 12 * 12 cm met pen gat verbinding. Alle balken zijn inmiddels op maat en de pennen zijn gereed. De komende dagen ga ik verder met de gaten. Het blad ga ik zelf storten van beton. Het geheel komt op stevige zwenkwielen.

Ik moet nog starten met het betonnen blad maar loop eigenlijk al wel tegen 2 vragen aan:
- ik stort het blad ondersteboven in een mal. Welk materiaal kan gebruikt worden om de opening voor de bastard (zo'n 55 cm diameter en 5,4 cm hoog) te maken in de mal?
- ik ben voornemens om ook een kleine tegel te storten waar ik de bastaard op kan zetten. Gezien deze geen pootjes o.i.d. heeft staat deze dan direct op het beton. Zou dit kunnen scheuren door de warmte? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

Groeten Martijn
 
Martijn84 zei:
Ik moet nog starten met het betonnen blad maar loop eigenlijk al wel tegen 2 vragen aan:
- ik stort het blad ondersteboven in een mal. Welk materiaal kan gebruikt worden om de opening voor de bastard (zo'n 55 cm diameter en 5,4 cm hoog) te maken in de mal?
-

k zou is gaan buurten bij een zelfbouw keuken forum.
daar is meer technische info over betonbladen storten
 
Erg mooi, maar ook redelijk bewerkelijk om te maken, dat was voor mij de reden om er vanaf te zien! Ik heb destijds behoorlijk veel info bij elkaar gegoogled, maar heb helaas de linkjes onlangs weggegooid. Maar als je gaat storten veel foto's maken, ik ga zeker volgen!
 
Ben heel benieuwd.
Volgend jaar gaat de buitenkeuken op de schop en ik had ook het idee om beton te storten.
Ga dit zeker volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan